Prisma ähvardab loomakaitseorganisatsiooni Nähtamatud Loomad kohtusse kaevata

Kanamunad

FOTO: ERIK PROZES /

Loomakaitseorganisatsioon Nähtamatud Loomad alustas detsembri alguses aktiivset kampaaniat, mis kutsub üles Prismat loobuma puurikanade munade müügist aastaks 2025. Poekett plaanib aga nende kaubamärgi väärkasutamise jätkudes organisatsiooni kohtusse kaevata.

Nähtamatude Loomade organisatsioon on kahe kuu jooksul teavitanud tarbijaid puurikanade elutingimustest, jaganud Prisma kaupluste juures lendlehti, mis kutsuvad üles eelistama puurivabade kanade mune, ja kogunud pea 2000 allkirja petitsioonile kampaania kodulehel.

Prisma turundusjuhi Liina Pärlini sõnul pöördus Prisma MTÜ Nähtamatud Loomad poole palvega lõpetada nendepoolne Prisma kaubamärgi ainuõiguste rikkumine. «Prisma kaubamärgi rikkumisega on kaasnenud inimesi eksitava, vale ja meie mainet kahjustava informatsiooni levitamine, mida MTÜ Nähtamatud Loomad hoolimata meie korduvatest palvetest ja selgitustest pole lõpetanud,» selgitas Pärlin. Prisma esindaja sõnul plaanib ettevõte kohtutee ette võtta juhul, kui organisatsioon ei lõpeta nende kaubamärgi väärkasutamist.

«Oleme Prisma ähvardustest üllatunud, arvestades, et tegu on firmaga, kes reklaamib ennast sotsiaalselt vastutustundliku ettevõttena,» kommenteeris Nähtamatute Loomade kanade heaolukampaania juht Birgit Nurmela. «Tarbijatel on õigus teada, millistes tingimustes elavad kanad, kelle mune Prisma müüb. Seda arvestades tundub kummaline, et Prisma üritab vaigistada tegevusi, mis suurendavad ettevõtte läbipaistvust.»

Nähtamatud Loomad on otsustanud Prisma ähvardustest sõltumata kampaaniat jätkata, et kanade elutingimused munatööstuses paraneksid. Kampaania vältab samal ajal nii Eestis kui ka Soomes, kuna Prisma kuulub Soome hiigelfirmale S-Grupp.

Pärlini sõnul on ettevõte korduvalt rõhutanud, et Prisma toetab puurivaba munakasvatust. «Julgustame tootjaid selle poole liikuma, kuid tahame seda teha tootjatega koostöös mitte ühepoolseid ja ultimatiivseid nõudmisi esitades,» selgitas ta ja lisas, et paljud ettevõtted on aastast 2012 teinud suuri investeeringuid, et uuendada oma kanalaid, sest siis keelati n-ö vanaaegsete puuride kasutamine. «Äkilised muutused põhjustaksid niigi keerulises olukorras tootjate jaoks täiendavaid pingeid ja see ei ole meie hinnangul õiglane. Kannatavad ju ka inimeste töökohad.»

Pärlin märkis, et valiku osta puurivaba kanamuna teeb siiski inimene lähtudes oma eelistustest ja võimalustest. «Ei ole õiglane sundida inimest ostma toodet, mida ta ei soovi või ei jaksa osta,» märkis ta. Praegu on Prismas sajast müüdud munast 95 puurikanade munad, mis ilmestab Eesti elanike eelistusi ja võimalusi selgelt. Sellegipoolest, on inimesed vähehaaval hakanud eelistama puuris mitte-elavate kanade mune – 2016. aastal ostis selliseid mune 2,3 protsenti, praegu ligi viis protsenti inimestest.

«Prismas on selle aasta algusest kõigis kauplustes müügil olevad munad Eesti päritolu,» sõnas Pärlin. «Meile vajalikud tarnekogused on kaetud ja sealjuures on 20 protsenti Prismas müügil olevatest munadest koodidega 0-1-2 ehk osta saab nii mahemune, õrrekanade mune kui vabapidamisel kanade mune.»

Pärlini sõnul oli Prisma üks esimesi jaekette Eestis, kes puurikanade munadele alternatiive juba 2012. aastal pakkus. «Ka meie teiste toodete sortimendis on lai valik mahedaid ja eridieete arvestavaid tooteid, et pakkuda sobivat valikut kõigile. Prisma ülesanne on võimaldada inimestele sobiv valik, kuid me ei saa sundida kliente tegema oma ostuotsuseid,» sõnas ta.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles