Kohus: lennufirma ei pea erakorralistel juhtudel reisijatele hüvitist maksma

BNS
Copy
Reisilennuk.
Reisilennuk. Foto: Steve Parsons / PA Wire/PA Images / Scanpix

Euroopa Liidu (EL) Kohus märkis, et lennuettevõtja ei ole kohustatud maksma reisijatele hüvitist, kui ta suudab tõendada, et lennu tühistamise või kolm või rohkem tundi hilisema saabumise põhjustas erakorraline asjaolu, mida ei oleks suudetud vältida isegi kõiki vajalikke meetmeid kasutades.

Niisuguse asjaolu esinemisel peab lennufirma tõendama, et oli kogu tema käsutuses olevat personali, seadmeid ja rahalisi vahendeid kasutades võtnud sobivad meetmed lennu tühistamise või pikaajalise hilinemise vältimiseks, teatas EL-i Kohus neljapäevases kohtuotsuses.

Kohus otsustas lennufirma Germanwings ja reisija Wolfgangi Pauelsi vahelise kohtuvaidluse põhjal, et erakorraliste asjaoludena võib kvalifitseerida sündmusi, mis oma olemuselt või päritolult ei ole lennufirma tavapärasele tegevusele omased ja väljuvad tema tegeliku kontrolli alt.

Germanwingsi lend Dublinist Düsseldorfi hilines 3 tundi ja 28 minutit, kuid Germanwings keeldus W. Pauelsi hüvitisenõuet rahuldamast põhjendusel, et hilinemise tingis lennuki rehvi kahjustus, mille põhjustas stardi- või maandumisrajal olnud võõrkeha, käesoleval juhul kruvi – asjaolu, mida tuleb käsitada erakorralisena EL-i lennureisijate õigusi käsitleva määruse tähenduses ja mis vabastab ta kohustusest maksta selles määruses ette nähtud hüvitist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles