Sisuturundus
PZU soovitab: liikluskindlustuse roheline kaart on vajalik ka naaberriikides
Autoturismi kõrghooaja eel tasub meeles pidada, et üle Eesti piiri sõites peavad kindlasti kaasas olema juhiluba, auto registritunnistus ja liikluskindlustuse poliis. Kuigi rohelist kaarti enamuses Euroopa riikides ei nõuta, on mõistlik see kaasa võtta, soovitas PZU Kindlustus.
Lisaks võiks autoga reisides kaasa võtta rahvusvaheliselt kasutatava liiklusõnnetuse teate blanketi, mille saate oma kindlustusandjalt. Nii on kergema õnnetuse korral mugav vormistada õnnetus kohapeal.
„Eestis piisab juhil ID-kaardi esitamisest, kuid juba teistes Balti riikides või Põhjamaades peavad kaasas olema nii juhiluba kui ka auto registritunnistus. Kuigi enamuses EL-i riikides piisab liikluskindlustuse tavapoliisist, siis asjaajamise lihtsuse huvides tasub kaasa võtta roheline kaart,“ ütles PZU sõidukikahjude grupijuht Jaanus Tanne.
Euroopas on roheline kaart kohustuslik Venemaal, Ukrainas, Valgevenes, Bosnia ja Hertsegoviinas, Montenegros, Põhja-Makedoonias, Albaanias, samuti ka Türgis. Roheline kaart on trükitud dokument, mille saab liikluskindlustuspoliisiga sõidukile tellida kindlustusettevõttest tasuta ning PZU kliendid saavad teha seda veebivormi abil.
Eesti sõiduki liikluskindlustus kehtib alati kõikides Euroopa Majanduspiirkonna riikides ja Šveitsis. Euroopa Majanduspiirkonda kuuluvad 28 Euroopa Liidu liikmesriiki, Island, Norra ja Liechtenstein.
Kahjusid tuleb kõige rohkem Soomest, Lätist ja Venemaalt
PZU liikluskindlustuse klientidel on viimase 10 aasta jooksul kõige rohkem kahjusid olnud naaberriikides: Soomes 493, Lätis 155 ja Venemaal 115. Esikolmiku järjestus oli samasugune ka eelmisel aastal.
Kõige suurem kahju oli 2016. aastal, kui Soomes toimunud liiklusõnnetuses hukkus üks inimene ja mitmed said tõsiselt vigastada. Hinnanguline kahju ulatub 730 000 euroni, millest lõviosa moodustavad hüvitised tervisekahjustuse tekitamise eest.
PZU liikluskindlustuspoliiside kahjujuhtumid välisriikides (2008–2018):
RIIK | KAHJUJUHTUMITE ARV | KAHJUHÜVITISTE KOGUSUMMA |
Soome | 493 | 2 053 240 |
Läti | 155 | 142 790 |
Venemaa | 115 | 156 174 |
Leedu | 76 | 69 280 |
Rootsi | 67 | 174 802 |
Saksamaa | 54 | 466 756 |
Juhi nimi peab olema dokumentides kirjas
Auto või mootorratta juht peab olema sõiduki omanik, kasutaja või vastutav kasutaja ehk siis tema nimi peab olema registritunnistusel. Kui seal sellist kirjet ei ole, siis peab juhil olema notariaalselt kinnitatud volikiri sõiduki kasutamiseks, soovitatavalt inglise keeles. Juhul kui need nõuded on täitmata, siis juhusliku piirikontrolli puhul ei lasta sõidukit isegi üle Eesti–Läti piiri.
Suurema kindlustunde annab välismaal sõites kehtiv kaskokindlustus, mis võiks sisaldada tasuta autoabi kogu Euroopas. Venemaal, Ukrainas, Valgevenes kehtivad kindlustusettevõtetel sageli eritingimused, millega on soovitav end kurssi viia.
Kindlasti tasub hankida autoga reisijatele ka reisikindlustus. Eelkõige on see vajalik juhuks, kui reisiseltskonnast jääb keegi haigeks või juhtub õnnetus. Ravi välismaal võib olla väga kallis.