Rail Baltic lubab Tallinnast Riiga sõita umbes kahe tunniga ja 38 euroga

Illustratiivne vaade kavandatavale Rail Balticu kiirraudteele.

FOTO: www.railbaltic.info

Rail Baltic teatas täna pressiteate vahendusel, et nende kiirrongid hakkavad Tallinnast väljuma plaani kohaselt neli korda päevas, sõit Riia kesklinna kestab tund ja 42 minutit ning eeldatav piletihind on 38 eurot.

Rail Balticu esialgse sõiduplaani kohaselt kasvab raudtee valmimise järel päevas väljumiste arv kümne aasta jooksul neljalt kuuele ning Tallinnast ja Pärnust saab lõunanaabrite pealinna ja ka Leetu-Poola sõita päevasel ajal iga kahe tunni tagant.

«Riia linn, aga ka Riia õhuvärav tulevad Eesti inimestele kordades lähemale ja annavad isikliku auto või bussiga reisijatele vähemalt kahetunnise ajasäästu,» kommenteeris Rail Baltic Estonia juht Riia Sillave. «Eeldatav sõidugraafik ja piletihind teeb­ rongist tõsise alternatiivi ka lennureisijatele, eriti kui sihtkoht on Riia kesklinn ja sealt edasi lennata ei plaanita.»

Esialgne sõiduplaan näeb ette kõrvuti kuni 249-kilomeetrise tunnikiirusega liikuvate kiirrongide kõrval ka kuni 200-km/h sõitvaid regionaalseid ronge ning teeb ettepaneku käivitada igapäevaselt ka vähemalt üks auto- ja öörong Varssavi ja Berliini suunal.

«Euroopas on öörongide populaarsus viimastel aastatel taas kasvama hakanud, sest inimesed eelistavad puhkusereisiks kasutada kooslust, mida pakuvad rongi kiirus ja oma auto mugavus,» kirjeldas Sillave. «Autoturism kogu perega pole võõras ka Eesti inimestele ning just sellistele reisijatele võiks sobida jõuda Tallinnast öörongiga hommikuks Varssavisse, selle asemel, et 13-14 tundi raskeveokitest ummistunud maanteel veeta.» Tegelik rongigraafik sõltub muidugi nõudlusest ja seega operaatori valikutest.

Sillave sõnul on öörongid Euroopas populaarsust kogumas lisaks selle sõiduviisi mugavusele ka inimeste kasvanud keskkonnateadlikkuse tõttu. «Neljaliikmelise pere lennureisil Varssavisse on ökoloogiline jalajälg üle 800 kilogrammi süsihappegaasi, keskmise kütusekuluga auto puhul 72 protsenti vähem ning rongiga lennukist on keskkonnasääst koguni 98 protsenti. Euroopa parlamendi roheliste eestkõneleja Ska Keller avaldas just oma eilses kõnes tugevat toetust rongiühenduste väljaehitamisse, seda looduse säilimise vaatest,» näitlikustas Sillave rongireisi panust keskkonda.

Rail Baltic ühendab Eestit lõunanaabrite ja Kesk-Euroopaga. Rajatav raudtee võimaldab reisijatele liikumiskiiruse kuni 249 km/h ning kaubarongidele kuni 120 km/h.

Baltimaade linnade vahelised sõiduajad ja eeldatavad piletihinnad võrdluses sõiduauto, bussi ja lennukiga on järgmised:

Aeg ja hinnanguline kulu eri transpordiliikide lõikes.

FOTO: Rail Baltic

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles