Merel liiklusõnnetusse sattudes võib kindlustusest suu puhtaks pühkida

Praamijärjekord Heltermaa sadamas.

FOTO: Kristjan Kingo

Mis juhtub, kui auto satub laevas liiklusõnnetusse? Aga sadamaalal? Kas kindlus maksab tekkinud kahju kinni? Neile küsimustele vastab mandri ja suursaate praamiveo eest vastutava TS Laevade juhatuse liige Pille Kauber.

Sadamaalal ja laeval võib toimuda sõidukitega erinevaid õnnetusjuhtumeid, mis tavapäraselt piirduvad vaid mõne kriimu või väiksema mõlgiga. Üldjuhul on liiklusõnnetuste põhjuseks sõidukijuhtide tähelepanematus ja kogenematus sadamaalal liigeldes või laevale sõites – mis on täiesti mõistetav, kui parvlaevadega reisitakse harva.

Kui sadamaalal siiski avarii juhtub, peavad õnnetuses osalenud sõidukijuhid omavahel süüdlase osas kokkuleppele jõudma ning pöörduma oma kindlustusseltsi poole, selgitas Kauber. «Kui aga näiteks kukub sõidukile peale tõkkepuu, tuleb võtta ühendust TS Laevade töötajaga, kes teeb sadamas pildi kahju suuruse registreerimiseks ning palub täita vastava vormi õnnetusjuhtumi lahendamiseks,» lisas ta.

Hoopis teine lugu on siis, kui õnnetus toimub parvlaeva pardal. Kuigi paljud ehk ei tea, ei laiene merel viibides mootorsõidukile liikluskindlustus olenemata kahju põhjusest. Liikluskindlustus kehtib vaid liinivedu teostavale parvlaevale peale- ja maha sõidul. Kui õnnetus või avarii toimub üleveo ajal, liikluskindlustusest paraku abi ei ole.

Kuigi kindlustusseltsid tõlgendavad sõitval parvlaeval toimunud kahjusid erinevalt, tagab üldiselt kaskokindlustus hüvitamise. Kuid kindlasti tasub see oma kindlustuspakkujaga üle täpsustada, soovitas Kauber.

Kauber pani südamele, et liiklusturvalisuse eest nii maanteel, sadamas kui parvlaevadel vastutab eelkõige sõidukijuht. «Meie töötajad näevad tihti olukordi, kui laevale sõites räägitakse telefoniga, sõidukijuhil on väikelaps süles või sõidukijuht tegeleb muude tegevustega, mis tema tähelepanu hajutavad. Palume kõikidel sõidukijuhtidel, kas sisenedes sadamasse või laevale, vältida sõiduki juhtimist segavaid tegevusi, et tagada ohutu manööverdamine ja liiklemine,» lõpetas Kauber.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles