Elisa ja Telia hoiatavad: petturid ahvatlevad ohvreid iPhone'i ja Samsungi nutitelefonidega

BNS
Copy
Näide petuskeemist.
Näide petuskeemist. Foto: Elisa

Nii Elisa Eesti kui ka Telia hoiatavad internetis leviva petuskeemi eest, kus näiliselt nende ettevõtete nime alt reklaamitakse klientidele võimalust võita auhindu.

Ei Elisa ega Telia pole küsitlust kellelegi saatnud ning tegu on petuskeemiga, mille puhul on kasutatud ettevõtete logo ja sümboolikat.

Foto: Telia

Üleskutses õhutatakse inimesi vastama küsimustikule, mille täitmisel on võimalus võita auhindu, näiteks Apple iPhone XS ja Samsung Galaxy S10 telefone ja Apple Airpods kõrvaklappe. Üleskutsed on saabunud domeenilt worldvictory.zone ning kirjutatud nii eesti kui ka inglise keeles.

Näide petuskeemist.
Näide petuskeemist. Foto: Elisa

Kindlasti ei tohiks sellele teavitusele reageerida, enda andmeid edastada ega küsimustele vastata, märkisid mõlemad ettevõtted.

Tänaseks on teada ka juhtum, kus Elisa klient taolise petuskeemi ohvriks langes. Juulis sai klient teavituse Elisa logo ja sümboolikaga lehelt. Veebilehel paluti sisestada pangakonto ja -kaardinumber, mida inimene ka heausklikult tegi. Klient pöördus Elisasse ning andis teada, et tema kontolt on raha maha võetud. Elisa teavitas klienti, et tegu on petuskeemiga ja kinnitas, et ettevõte pole sellist auhinnamängu korraldanud. 

Kui krediitkaardi andmed on lekkinud, on soovitatav selle pangakaardi teenuseid piirata või need hoopis sulgeda. Seda saab teha kas ise mobiili- või internetipangas või enda pangateenuse pakkuja abiga. Kliendid, kes on pettuse õnge sattunud ning rahalist kahju kannatanud, võiksid pöörduda politseisse.

Näide petuskeemist.
Näide petuskeemist. Foto: Elisa

Elisa palub tähele panna, et ettevõtte ametlikud reklaamid ja kirjad tulevad alati veebiaadressilt www.elisa.ee või e-maili aadressilt lõpuga @elisa.ee . Kui tekib kahtlusi, et mõni veebileht reklaamib Elisa nime, logoga või muu sümboolikaga mõnd auhinnamängu või küsib andmeid, palub ettevõte sellest teada anda klienditeeninduse telefonil 6 600 600.

Ka Telia kinnitas, et ei suhtle kliendiga kunagi mitteametlike kanalite kaudu. Kui palutakse uuendada kontaktandmeid, teeb Telia seda viitega Telia Iseteenindusse ning igasuguse kommunikatsiooni saatjaks on telefoninumber 123 (eraklient), 1551 (äriklient), 13445 (Diil) või 16119 (erakliendi automaatteenindus) või e-posti aadressid lõpuga @telia.ee ning @diil.ee.

Nõuandeid, kuidas petuskeemide, õngitsuslehekülgi ja libaloosimisi ära tunda, leiab Riigi Infosüsteemiameti veebilehelt.

Näide petuskeemist.
Näide petuskeemist. Foto: Elisa
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles