Eestlastele peavalu tekitanud lennufirma läheb araablastele (3)

BNS
Copy
SmartLynxi lennuk. Pilt on illustratiivne.
SmartLynxi lennuk. Pilt on illustratiivne. Foto: LETA

Araabia Ühendemiraatides registreeritud valdusfirma FZE Procyone sai konkurentsiameti loa omandada Läti SIA Smart Aviation Holdings, mis on muu hulgas ka Smartlynx Airlines Eesti OÜ ja Smartlynx Crewing OÜ valdusfirma.

Tehingu põhjusena tõid Procyone ja Smart Aviation Holdings juuli lõpus esitatud koondumisteates välja soovi ühiselt arendada rahvusvaheliselt täielikult sertifitseeritud ja toimivat lennuettevõtlust, kasutades ära spetsiifilisi lennundussektori sertifikaate, tehnilisi väärtusi ja oskusteadmisi.

Lisaks võimaldab tehing laiendada mõlema ettevõtte tegevust geograafiliselt, kuna Läti valdusfirma tegutseb piirkondades, kus Ühendemiraatide firma veel ei tegutse ja vastupidi.

Tehingu tulemusena omandab Procyone praeguselt ainuaktsionärilt Celastina Ltd-lt 100 protsenti Smart Aviation Holdingsi aktsiatest.

Procyone on Araabia Ühendemiraatides registreeritud äriühing, mis on paljude ettevõtete kontserni valdusettevõte. Procyonele kuulub läbi erinevate tütarühingute valitsev mõju Leedu lennundusgrupis Avia Solutions Group. Procyone omab Eestis käivet kahe Avia grupi tütarettevõtte kaudu, milleks on Baltic Ground Services EE OÜ ja Kidy Tour OÜ ning tütarühingu KlasJet UAB kaudu.

Smart Aviation Holdings on Lätis registreeritud äriühing, mis on mitme ettevõtete kontserni valdusettevõte. Neisse kontsernidesse kuuluvad ka tšarterlendude korraldamisega tegelevad SmartLynx Airlines Eesti OÜ ja SmartLynx Crewing OÜ.

Pääses mustast nimekirjast

SmartLynx eemaldati aprillis pärast kliendile lennuhüvitise väljamaksmist tarbijavaidluskomisjoni mustast nimekirjast.

Ettevõte vabandas klientide ja koostööpartnerite ees ja kinnitas, et võtab lendude hilinemiste või tühistamistega seotud nõudeid väga tõsiselt, teatas SmartLynx toona.

SmartLynxi tegevjuhi Žygimantas Surintase sõnul tulenes ettevõtte musta nimekirja sattumine õnnetust vahejuhtumist ja kehvast kommunikatsioonist. SmartLynxi teatel on kõik lendude hilinemiste või tühistamistega seotud hüvitised alati välja makstud ning tegemist oli õnnetu juhusega.

20. jaanuaril toimunud Tallinna-Salzburgi lend tühistati paar päeva enne väljumist ning pakuti asenduslendu, mis jõudis sihtkohta neli tundi pärast esialgu planeeritud saabumisaega. Reisija esitas omal käel nõude SmartLynxi vastu, millele lennufirma vastas lakooniliselt, et tulenevalt andmekaitse regulatsioonist peab reisija nõude esitama isiklikult.

Täiendavale selgitusele, et nõude esitaski reisija ise, SmartLynx enam ei vastanud.

Lennukompensatsioonide väljanõudmisega tegelev Flagito esitas nõude tarbijavaidluste komisjonile lahendamiseks. Esialgu vaidles SmartLynx nõudele vastu, tuginedes asjaolule, et reisijat teavitati lennu tühistamisest.

Flagito selgitas lennufirmale, et viimane oleks pääsenud hüvitise tasumisest olukorras, kus reisijat oleks lennu tühistamisest teavitatud varem kui 14 päeva enne lendu. Pärast selgitustega tutvumist nõustus SmartLynx tasuma reisijale 400 eurot, kuid keeldus õigusvastaselt sissenõudmiskulude ja viiviste tasumisest.

Tarbijavaidluste komisjon tegi 25. veebruaril otsuse, millega rahuldas reisija avalduse täies ulatuses. Kuna lennufirma komisjoni otsust 30 päeva jooksul täies ulatuses ei täitnud, lisati SmartLynx tarbijavaidluskomisjoni musta nimekirja.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles