Alatu taktika: pensionärile määriti tasuta vaibapuhastuse pähe hirmkallis tolmuimeja

Tolmuimeja.

FOTO: Alfred Grüner / PantherMedia / Alfred Grüner/ Scanpix

Tarbijavaidluste komisjoni poole pöördus pensionär, kellele pakuti telefoni teel tasuta vaibapuhastust, kuid puhastamise asemel suruti talle peale kallis aurupuhastaja, kusjuures müügimehed valetasid ostulepingus pensionäri töötasu suuremaks, et ta saaks masina eest tasuda järelmaksuga.

Kevadel helistas pensionärile ettevõte Goldstar Eesti OÜ, mille müügimehed palusid luba tulla tema juurde tasuta vaipa puhastama. Tarbija oli nõus ja õige peal oli tema ukse taga kaks ettevõtte esindajat, kes aga vaiba puhastamise asemel hakkasid talle aktiivselt tolmuimejat Eco Pro maha müüma. Tarbija ütles, et müügimehed rääkisid hoogsalt ja vaheldumisi ja seetõttu oli nende jutust raske aru saada.

Näiteks küsimusele, kui palju tolmuimeja maksab, ei saanudki ta otsest vastust. Kõlama jäi summa 40 eurot ja meeldetuletus, et tolmuimejat tagasi ei võeta. Hiljem selgus aga, et 40 eurot on tolmuimeja kuumakse ja masina tegelik hind on 1280 eurot. Kui tarbija ettevõttega ühendust võttis, siis öeldi talle, et taganemise aeg on möödas. Nii pöörduski hädas klient komisjoni poole ja palus abi, öeldes, et ta on invaliidsuspensionil ja ta ei suuda mingil tingimusel maksta iga kuu 40 eurot. 

Goldstar Eesti esindaja ütles komisjonile, et müügilepingust ei saa taganeda, sest ettenähtud tähtaeg selleks on möödas. 

Tarbijavaidluste komisjon selgitas, et kuna ettevõte ei selgitanud kliendile lepingust taganemise tingimusi, siis lõpeb taganemistähtaeg 14 päeva asemel 12 kuu möödumisel. Veel enam, müügilepingut lugedes avastas komisjon, et lepingusse kirjutati, et pensionärist tarbija kuu sissetulek on 1000 eurot. Müügimehed teadsid, et tegemist on invaliidsuspensionäriga ja seega ei saa tema igakuine sissetulek nii suur olla ja seega näidati suuremat sissetulekut üksnes eesmärgil täita formaalselt ostu krediteerimisega seotud vastutustundlikkuse kohustust.

Seega otsustas komisjon, et ettevõte peab tarbijale maksma tagasi kõik senini tehtud osamaksed ning klient saab hirmkalli tolmuimeja tagasi anda.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles