Mobiilinumbriga üleminek võib minna kulukaks

Riina Martinson
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sõnumi saatmine mobiiltelefoniga. Foto on illustreeriv.
Sõnumi saatmine mobiiltelefoniga. Foto on illustreeriv. Foto: Toomas Huik.

Jõulude eel upume ahvatlevatesse pakkumistesse, mobiilioperaatoridki pakuvad üha soodsamaid tingimusi ja suisa tasuta telefone. Kuid ettevaatust, esmapilgul odav võib hiljem üle jõu käivalt kalliks osutuda!

Mobiilifirmade üleskutsed oma numbriga üle tulla näivad tasuta telefonide ja senisest väiksemate arvete lubadusega ahvatlevad, kuid numbriliigutamine võib tarbijale tuua ootamatuid kulusid, hoiatas tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Siiri Erala.

Mobiilinumbri liigutamine ühe operaatori juurest teise haldusalasse on kliendile iseenesest tasuta protsess. Samal ajal ei vabasta see lepingulistest nõuetest. “Just lepingulised nõuded võivad liikumise ootamatult kulukaks teha,” rõhutas Erala.

Näiteks, kui inimene on soodushinnaga või tasuta telefoni saamiseks juba ühe operaatoriga sõlminud tähtajalise lepingu ja soovib enne määratud aja möödumist oma numbriga liikuda, tuleb tal maksta leppetrahvi. Osa operaatoreid nimetab seda käsitlustasuks.

“Praegu, jõulude eel reklaamitud mobiilipakkumised nõuavad just selliste, pikemaks ajaks siduvate lepingute sõlmimist,” rääkis Erala. “Näiteks lastele mõeldud pakkumiste puhul, kus mobiile pakutakse tasuta, nõuavad Eesti kõik kolm suuremat operaatorit, et klient kasutaks nende lastepaketti vähemalt 18 kuud. Kui selliste tingimustega nõustunud klient soovib enne tähtaja möödumist operaatorit vahetada, tuleb tal maksta trahvi.”

Lihtsamatel telefonidel jäävad trahvisummad 100 euro kanti, kuid kallimate telefonide puhul võib trahv ulatuda sadadesse eurodesse. Moodsamate nutitelefonide ja -pakettide puhul isegi 500 euroni. Soodushinnaga nutitelefonide saamiseks seotakse klient operaatoriga pikemaks ajaks: 24 kuuks.

“Seetõttu tuleb enne otsust vahetada sideettevõtet üle vaadata kehtiv leping ja tingimused, et lepingu lõpetamisega ei kaasneks trahve, topeltmaksustamist kuupõhiste arveldusperioodide puhul ega muid ootamatuid kohustusi,” soovitas Erala. Üle tuleks vaadata ka telefoninumbriga seotud ja spetsiaalselt selle numbri tarvis välja töötatud lisateenuste (näiteks KoduKIT, m-link, kaksiknumber) tingimused.

Samuti peaks enne lepingu allkirjastamist tutvuma konkreetse operaatori teenuste, nende kasutamise tingimuste, hindade ja võimaliku leppetrahvi kohaldamise alustega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles