Eesti lennureisijate suurim peavalu peab maksma ligi 70 000 eurot hüvitist

Tarbija24
Copy
SmartLynxi lennuk. Pilt on illustratiivne.
SmartLynxi lennuk. Pilt on illustratiivne. Foto: LETA

Tšarterlennufirma SmartLynx peab maksma reisijate nõudeid koondavale OÜ-le Flagito ligi 67 000 eurot.

Harju maakohus rahuldas 11. oktoobril ühe Flagito hagi, teise rahuldas osaliselt. Lisaks tehti üks otsus veel 1. oktoobril, ükski lahend pole jõustunud ning nendele on võimalik esitada otsuse tegemise ajast 30 päeva jooksul apellatsioonkaebus ringkonnakohtule.

Vastavalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrusele 261/2004 on kõigil reisijail õigus kuni 600 euro suurusele hüvitisele, kui nende lend tühistatakse või see hilineb rohkem kui kolm tundi ning see pole põhjustatud ettenägematutest asjaoludest.

Seejuures pole oluline kindlustuse olemasolu või selle puudumine.

Kokku puudutas kümnete reiside ärajäämine või hilinemine perioodil 2016. aasta juunist kuni 2019. aasta jaanuarini 147 reisijat, kellest 141 reisijale otsustas kohus määrata hüvitise.

«Kuue reisija osas jättis Harju maakohus nõude rahuldamata, millest tulenevalt esitame suure tõenäosusega apellatsioonkaebuse. Tegemist on eelkõige õigusliku vaidlusega, kuidas eristada tühistamist hilinemisest – tühistamise korral peab asenduslend jõudma rohkem kui kaks tundi pärast esialgsest planeeritust sihtpunkti, aga hilinemise korral rohkem kui kolm tund,» ütles Flagito OÜ juhatuse liige Sander Potisepp.

600 euro suuruse hüvitise saavad 53 reisijat, 400 euro suuruse 86 reisijat ning 300-eurose hüvitise kaks reisijat.

Potisepp lisas, et praegu on kohtumenetluses eelnevalt kirjeldatud mahust suuremas ulatuses nõudeid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles