USA suurimate õllebrändide kisklus: kes valetab, kes varastab

Magnus Altküla
, Tarbija toimetaja
Copy
Tõmmis pahameelt tekitanud Bud Lighti reklaamist
Tõmmis pahameelt tekitanud Bud Lighti reklaamist Foto: AP

Wall Street Journal vahendab, et veebruaris alanud kisklus Budweiseri pruulija Anheuser-Busch InBev SA ja Coors õllesid tootva Molson Coors Brewingu USA filiaalide vahel on taas ägenenud. Anheuser-Busch süüdistab Molsoni Coorsi salajaste õlleretseptide omandamises. 

Tegemist on ka omamoodi kättemaksuga, kuna Molson Coorsi USA filiaal MillerCoors kaebas märtsis Anheuser-Buschi USA filiaali Anheuser-Busch Companies LLC föderaalkohtusse põhjusel, et Anheuser-Buschi õlle Bud Light turunduskampaanias levitatakse valeinformatsiooni MillerCoorsi toodangu kohta. Nimelt väitis kõnealune Bud Lighti kampaania, et õlle otsesed turukonkurendid Miller Lite ja Coors Light sisaldavad maisisiirupit, erinevalt Bud Lightist. See väide leiti ebakorrektne olevat ning alates septembrist ei tohi Bud Lighti pakenditel enam turunduse eesmärgil kasutada fraasi «maisisiirupivaba». Bud Lighti kampaania väide tekitas nende rivaalis palju pahameelt just seetõttu, et suure fruktsoosisisaldusega maisisiirupil (mis erineb tavalisest maisisiirupist) on halb maine ja seda on süüdistatud terviseprobleemide, näiteks diabeedi tekitamises. MillerCoors aga kinnitas, et tarbijani jõudev toode ei sisalda maisisiirupit – kuigi seda kasutatakse pruulimisprotsessis – ning suure fruktoosisisaldusega maisisiirupit ei kasuta nende firma üldse. 

Läinud neljapäeval tegi aga Anheuser-Busch omapoolse vastukäigu selles sõjas, andes sisse kaebuse Wisconsini läänepiirkonna kohtusse väitega, et MillerCoorsi töötaja omandas veebuaris toodete Bud Light ja Michelob Ultra salaretseptid. MillerCoorsi pressiesindaja vastas oma kommentaaris kaebusele järgnevalt: «MillerCoors peab lugu konfidentsiaalsest informatsioonist ja võtab selleteemalisi süüdistusi igati tõsiselt. Sellele vaatamata tekib küsimus, et kui nimetatud toodete koostised on salajased, siis miks kulutas nende tootja kümneid miljoneid dollareid, et kogu maailmale kuulutada, mis on nende õlle Bud Light sees.» MillerCoorsi väitel on tegu lihtsalt tähelepanu kõrvalejuhtimise üritusega, et kallutada fookus eemale teemalt, kuidas Anheuser-Busch Ameerika tarbijaskonnale valefakte esitas. 

Wall Street Journali refereeritud kohtutoimik väidab, et päevadel enne ja pärast ameerika jalgpalli suurüritust Super Bowli (04.02.2019) – mille raames tüli alguseks olnud Bud Lighti reklaami esmakordselt näidati – küsis üks MillerCoorsi töötaja Anheuser-Buschi töötajalt informatsiooni Anheuser-Buschi õllede koostise kohta. MillerCoors olevat omandanud seeläbi foto Bud Lighti ja Michelob Ultra retseptide kohta, millelt oli näha, mismoodi ja millise koostisega nimetatud toodete viimased partiid olid pruulitud. Info jõudis MillerCoorsini tekstisõnumi teel, kus oli jäädvustatud kuvatõmmis. Skandaali keskmes olev Anheuser-Buschi töötaja on firma sõnul praegu töölt kõrvaldatud, info MillerCoorsi töötaja kohta puudus.

Lähiajal tasub jälgida, kas Anheuser-Buschi süüdistused saavad ka kohtus tõendamise osaliseks. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles