Pärastlõunaks oli elektrita veel üle 23 000 majapidamise

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriliini parandamine.
Elektriliini parandamine. Foto: Elmo Riig / Sakala

Täna kell 16 oli üle Eesti elektrivooluta veel 23 400 majapidamist. Kõige rohkem on elektrita kliente Harju-, Rapla- ja Jõgevamaal.

Kahe ööpäeva jooksul tormikahjusid likvideerides on Jaotusvõrgu rikkebrigaadid voolu tagasi toonud ligi 87 000 majapidamisele, teatas Eesti Energia.

Päris kõiki keskpingerikkeid täna õhtuks ilmselt likvideerida ei jõuta, sest torm on tekitanud ulatuslikku kahju. Paljudes kohtades tuleb voolu taastamiseks ehitada kilomeetrite kaupa uut liini. Osalt on Eesti Energia saanud alustada ka madalpingerikete parandamisega, kuid üksikuid majapidamisi toitvate madalpingeliinide kordategemine võtab aega veel mitu päeva.

«Oleme kasutanud tuulevaiksemat päeva ja püüdnud rikkeid maksimaalselt likvideerida. Osades piirkondades saame homseks kõik senise tormi mõjud kõrvaldatud, kuid mõnel pool võtab vähesemat arvu majapidamisi toitvate liinide parandamine siiski aega veel päevi,» selgitas Jaotusvõrgu juhtimiskeskuse juht Taivo Tõnne. Tema sõnul sõltub rikete edasine likvideerimiskiirus ka sellest, kui palju homseks lubatav torm katkestusi juurde toob.

Ettevõte vabandab elektrikatkestustest tingitud ebamugavuste pärast. Enam kui 150 kaasatud brigaadi teevad kõik endast oleneva, et klientidele vool tagasi tuua esimesel võimalusel.

Ainuüksi esmaspäeval tuli Eesti Energiale 40 000 rikkekõne ja ligi 7000 SMS-sõnumit. Eile lisandus veel 22 500 helistamist ja 9000 lühisõnumit. Tavaolukorras tuleb rikkekõnesid kuu jooksul 15 000. Rikkekõnede teenindamisse on kaasatud 48 klienditeenindajat.

Et rikkekõnedele kiiremini vastata, on ka täna veel ajutiselt katkestatud Eesti Energia klienditelefoni 1545 teenindamine. Klientide teenindamist telefonil 1545 jätkatakse, kui elektririkete hulk väheneb. Seni saab küsimusi saata aadressile teenindus@energia.ee, millele vastatakse esimesel võimalusel.

Elektrikatkestustest palub Eesti Energia teada anda helistades või saates SMSi rikketelefonile 1343 või veebilehe www.energia.ee kaudu. Elektrikatkestuse tekkides palutakse enne rikkenumbrile helistamist oodata 15-20 minutit, kuna selle ajaga jõuab katkestuse info andmebaasi ja siis oskab klienditeenindaja rikke likvideerimise kohta juba täpsemat infot anda. Riketest palutakse korduvalt mitte teatada, et vältida telefoniliini ummistumist ja säästa ka helistajate mobiiltelefonide akusid.

Energiafirma tuletab meelde, et katkenud elektriliinidele ei tohi läheneda ega neid puudutada, kuna juhtmed võivad olla pinge all ja anda eluohtliku elektrilöögi.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles