Seksismis süüdistatav jõulureklaam pahandab ameeriklasi

Magnus Altküla
, Tarbija toimetaja
Copy
Kuvatõmmis kõnealusest Pelotoni reklaamist.
Kuvatõmmis kõnealusest Pelotoni reklaamist. Foto: Peloton / Peloton via Reuters / Scanpix

Puuteekraanidega varustatud treeningrataste müügiga tegeleva USA firma Peloton jõulureklaam on jäänud kriitikarahe alla, kuna arvamusavaldajad on leidnud sealt nii seksistlikke kui ka düstoopset tulevikku kujutavaid noote.

Reklaamis on näha, kuidas saleda välimusega naine saab oma kaasalt jõulukingiks Pelotoni treeningratta, mida hakkab aktiivselt järgneva aasta jooksul kasutama. Naine jäädvustab oma treeningud ning esitleb kaasale aasta möödudes tänuvideo. 

Erinevad välismaised uudisteportaalid vahendavad, et reklaam on saanud süüdistusi nii seksismis – oma juba saledale naisele treeningratta kinkimine vihjavat kaasa absurdsetele ilunõuetele – kui ka düstoopsuses, kuna reklaamile on ette heidetud, et peaosalisest naine näeb rohkem välja nagu pantvang kui armastav kaasa. Reklaami tagajärjel on firma aktsiad kukkunud ligikaudu 10%, vahendas NBC.

Peloton ise kommenteeris, et nad on pettunud, et nende reklaami on valesti tõlgendatud, kuid on tänulikud toetuse eest, mida nad on saanud nendelt, kes mõistavad, mida reklaamiga üritatakse väljendada. Firma sõnul on reklaami sõnumiks tervislike eluviisideni jõudmise teekonna tähistamine. 

Seda, kas süüdistused reklaami seksistlikkuse ja düstoopsuse suhtes on õigustatud, saab igaüks hinnata allpool lisatud videot vaadates. Videol on neljapäeva õhtuse seisuga üle 3,3 miljoni vaatamise ja enamus hääletajatest on sellele andnud negatiivse hinnangu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles