E-kaubanduse Liidu juht: 50% kaupmeestest pole kursis uute tarbijaõigustega

Magnus Altküla
, Tarbija toimetaja
Copy
Eesti E-kaubanduse Liidu juht Tõnu Väät. 
Eesti E-kaubanduse Liidu juht Tõnu Väät. Foto: Erakogu

Eesti E-kaubanduse Liidu juht Tõnu Väät manitses kaupmehi, et nood viiksid end kurssi uuenenud tarbijaõigustega.

«Kui sa tegeled mistahes toodete müügiga, siis tea, et TTJA on tarbijaõigusi uuendanud,» sõnas Väät sotsiaalmeedia postituses, tuues välja kolm olulist punkti, mida tuleb meeles pidada nii kaupmeestel kui ostjatel:

  1. Ostu tõendamiseks ei pea enam esitama ostutšekki, vaid võib esitada mistahes ostu tõendava dokumendi (kasvõi pangaväljavõtte).
  2. Peale toote parandamist või asendamist hakkab tootele otsast peale 2-aastane garantii.
  3. Euroopa Liit on otsustanud, et madratsid, voodikatted jm ei ole hügieenitooted ning e-poest ostes kehtib neile 14-päevane tagastusõigus, isegi siis, kui pakend on avatud. Toode peab muidugi olema rikkumata.

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) lisas omalt poolt, et tihti kurdetakse, kuidas asjade parandamine võtab liiga kaua aega. Seaduses pole sätestatud konkreetset ajavahemikku, mil parandustööd tuleb teostada, ent TTJA selgitas, et nende hinnangul on mõistlik parandusaeg kaks nädalat, tehniliselt keerukamate kaupade puhul kuni kuu. Sellest perioodist pikemaks veniva aja puhul tekitatakse tarbijale põhjendamatuid ebamugavusi ja sel puhul on kliendil õigus raha tagasi nõuda. «Põhjendamatute ebamugavuste tekitamine tähendab seejuures tarbija asjatut jooksutamist, ootamist, samuti erinevate kulutuste tekkimist sel ajal, kui asi on remondis,» selgitas TTJA. 

Täismahus on uus pretensioonide esitamise ja garantiisid selgitav juhend loetav SIIN.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles