Ettevaatust: libataksod võivad rikkuda jõulud

BNS
Copy
Fotol Tulika takso juht Mati Saar.
Fotol Tulika takso juht Mati Saar. Foto: Tairo Lutter

Kuigi taksoettevõte Tulika Takso on juhtinud tarbijate ja ametkondade tähelepanu võltsitud Tulika taksodele, mis petavad ära nii turisti kui ka kohaliku, pole libatulikad Tallinna tänavatelt veel täielikult kadunud.

Tulika Takso juhi Mati Saare sõnul on Tulika Taksoga sarnast kaubamärki kasutavate taksode arv oluliselt vähenenud – kaubamärki on muudetud või puudub nüüd valget värvi taksode ustel üldse kaubamärk. «Trend on positiivne, aga me ei ole kindlasti veel lõpuni rahul. Jätkuvalt peatuvad ja pargivad kliente ootavad libataksod Tallinna kesklinnas ja laevade saabumise ajal sadama terminalide läheduses,» ütles Saar.

Saare hinnangul võib praegu kohata Tallinna tänavatel veel kuni kümmet Tulika taksot matkivat autot. Kõige suurem risk pettuse ohvriks langeda on Tallinna kesklinnas ja sadama piirkonnas. «Soovitan klientidel jätkuvalt olla valvas, sest libatulikasse istunud kliendi jaoks võib see rahakotile valusalt mõjuda. Ilmselgelt ei kehti libatulikates Tulika hinnakiri ja sõidu lõpus võib klienti tabada ebameeldiv üllatus,» nentis Saar.

Petta saanud kliendid pöörduvad Saare sõnul Tulika poole, sest on eeldanud, et kasutavad Tulika teenust. «Meie kogemus näitab, et just turistidel tekib kõige rohkem probleeme libataksodega. Klientidele tehakse südalinna piires üüratuid, 50-euroseid arveid ning need kaebused jõuavad paraku meieni,» lisas Saar.

Saar ei pea ebamõistlilkult kõrgete hindadega libataksoteenust ainult Tulika Takso probleemiks. «Paratamatult kannatab ka Tallinna ja kogu riigi maine. Röövellike hindadega taksode eemalehoidmiseks on võtnud meetmeid ja teinud investeeringuid nii Tallinna Sadam kui ka lennujaam, keda samuti olukord häirib,» rääkis Saar. Tallinna Sadam muutis ehituse käigus taksode ligipääsu terminalile, nii et nüüd saavad ainult lepingulised taksod peatuda vahetult peaukse ees. Tallinna Lennujaam muutis juba varasemate ehitustööde käigus taksoteenuse korraldust ning tõkkepuude süsteemiga takistati mittesoovitatavate taksode ligipääs vahetult terminali ette.

Saare sõnul on muudatused andnud positiivseid tulemusi ja nendes piirkondades on nüüd libataksodel keerulisem toimetada. «Petturitel on alati lihtsam tõmmata haneks turiste, sest kohalikud võivad takso ette tellida ka telefoni või äpi teel – turistid paratamatult kasutavad neid võimalusi vähem,» nentis Saar.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles