Kliente tüssanud veebipood on pankrotikursil: mis saab võlgadest?

Veebipood reset.ee omanikfirma Reset Eesti OÜ on taotlemas pankrotti.

FOTO: imago / MiS / Scanpix

Veebipoe pidamisega tegelenud Reset Eesti OÜ andis sisse pankrotimenetluse avalduse, mis tähendab, et kättesaamata toodete kohalejõudmist klientidel enam oodata pole. Kas veebipoele makstud raha on võimalik tagasi saada?

Kui kellelgi on veebipoe reset.ee kaudu tellitud toode veel saamata, siis esimese asjana tuleks välja selgitada, millal ja mis viisil tarbija tellimuse eest tasus. Laias laastus on variante kolm.

  • Tarbija ostis kauba järelmaksuga ja tarbijakrediidilepingu sõlmimisest on möödas 14 päeva või vähem

Kui tarbija tasus kauba eest järelmaksuga (ehk sõlmis kauba ostmiseks tarbijakrediidilepingu) ja tarbijakrediidilepingu sõlmimisest on möödas 14 päeva või vähem, siis saab tarbija lepingust taganeda, kinnitas tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA). Selleks tuleb tarbijal esitada viivitamatult taganemisavaldus tarbijakrediidi pakkujale ehk pangale/laenuandjale, mitte Reset Eesti OÜ-le.

  • Tarbija ostis kauba järelmaksuga ja tarbijakrediidilepingu sõlmimisest on rohkem kui 14 päeva

Kui lepingu sõlmimisest on möödas rohkem kui 14 päeva, siis tarbija kahjuks lepingust taganeda ei saa. Sellisel juhul tuleb tarbijal maksta tagasi kogu laen, hoolimata sellest, et ta kaupa kunagi kätte ei saanud.

  • Tarbija ostis kauba oma vahenditest ehk ilma järelmaksuta

Sellisel juhul peab tarbija esitama oma nõude pankrotimenetluse käigus. Pankrotimenetluse raames nõude esitamiseks soovitab TTJA tarbijatel jälgida veebilehte www.ametlikudteadaanded.ee ning pilku peal hoida, kas ja millal on Reset Eesti OÜ suhtes pankrotimenetlus ametlikult algatatud. Kui menetlust alustatakse, saab veebilehel kirjas olema, kes on ajutine pankrotihaldur, kellele saavad võlausaldajad (ehk tarbija perspektiivist: kättesaamata kaupade eest tasujad) oma nõuetest teada anda.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles