Eesti Energia konkurent esitles esimesena ülikiiret elektriautode laadijat

Magnus Altküla
, Tarbija toimetaja
Copy
Eleporti 160kW võimsusega ülikiire elektriautode laadija.
Eleporti 160kW võimsusega ülikiire elektriautode laadija. Foto: Eleport OÜ

Elektriautode laadimistaristu arendamisega tegelev ettevõte Eleport esitles läinud nädalal esimesena Eestis ülikiiret elektriautode laadijat.

Ettevõtte hinnangul tähistab ülikiire laadija elektriautode jaoks uut ajajärku, kus laadimisajad võrdsustuvad bensiiniautode tankimisega. Nende turule toodud 160kW ülikiire laadija on üle kolme korra kiirem Eestis praegu leitavatest 50kW kiirlaadijatest. Kümne minutiga on võimalik uue laadija abil akudesse laadida kuni 175 km läbisõidu jagu elektrienergiat.

Uudise valguses tasub muidugi meeles pidada, et Eestis pole täna palju autosid, mis oleksid võimelised üle 150kW vastu võtma. Sellised on praegu pigem luksusautod, nagu Porsche Taycan, Audi e-Tron ja Tesla Model S,3,X. Samas on ettevõtte hinnangul järgnevatel aastatel oodata turule üha rohkem elektriautosid, mis on võimelised nii kiirelt laadima. Ülikiireid laadijaid hakatakse paigaldama eelkõige maanteedele, kus laadimisaeg on kõige kriitilisem.

  • Ülikiired laadijad - võimsus 150kW ja üle, 100 km läbimiseks vajamineva energia laadimiseks kulub alla 10 minuti, hinnanguliselt 7-8.
  • Kiirlaadija - võimsus 50kW, 100 km läbimiseks vajamineva energia laadimiseks kulub 25-30 minutit.
  • Poolkiire laadija - võimsus 22kW, 100 km läbimiseks vajamineva energia laadimiseks kulub ligikaudu tund.

«Kuna juba aastaks 2025 peavad avalikes parklates olema loodud tingimused ka elektriautode laadimiseks, siis täna teevad ettevõtted üle Eesti selles osas meiega koostööd, et olla tarbimisnõudluse kasvuks valmis,» sõnas Eleporti juht Raul Potisepp, täpsustades et nende laadimisvõrgustikus on tänase seisuga 35 laadimispunkti, kus saab masinaid laadida kiirete ja poolkiirete laadijatega. Aasta lõpuks loodetakse jõuda üle-eestiliselt aga juba 160 laadijani, millest ülikiired saavad olema siiski ainult üksikud.

Täpsustades teenuse hindu sõnas Potisepp, et väiksema elektriauto aku täislaadimine maksab tänasel päeval suurusjärgus 5-7 eurot ja sellega saab sõiduk läbida ligikaudu 250 km. Tesla aku täislaadimine läheb keskmiselt maksma 10-15 eurot ning sel puhul saab kasutaja ühe laadimisega läbida ligi 500 km.

Eleport on endise elektriautode rendi ja laadimistaristu arendamisega tegelenud ettevõtte Elektritransport OÜ uus brändinimi. Eleporti laadijates saavad ettevõtte sõnul laadida kõik elektrisõidukid sõltumata sellest, kas kasutusel on ChadeMo standardiga sõiduk või CCS ehk Euroopa standardiga auto. Nagu Eesti Energia konkureeriv bränd Volt, kasutab ka Eleport oma laadijates 100% taastuvenergiat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles