Prisma tahab avada kümme uut kauplust

Reet Pärgma
, ajakirjanik
Copy
Postimees, Tallinn, 11.01.2017
Riiulite vahed toidupoodides. Sikupilli Prisma.
FOTO: MIHKEL MARIPUU/POSTIMEES
Postimees, Tallinn, 11.01.2017 Riiulite vahed toidupoodides. Sikupilli Prisma. FOTO: MIHKEL MARIPUU/POSTIMEES Foto: Mihkel Maripuu

Prisma emafirma SOK kontserni ärikasum tõusis mullu 59 miljonilt eurolt 71 miljoni euroni. Kontserni puhaskasum oli mullu 65,4 miljonit eurot.

Soome kaubanduskontserni S-Grupi 2019. aasta ärikasum oli 409 miljonit eurot, aasta varem moodustas see 355 miljonit eurot. SOK kontserni kuuluvad ka Eestis tegutsevad Prisma Peremarketi kauplustekett ning Original Sokos Hotel Viru.

Prisma Peremarketi tegevdirektori kohusetäitja Teemu Kilpiä sõnul loovad emaettevõtte tugevad majandustulemused hea fooni Prisma kauplusteketi laienemiseks Eesti turul ning lähiajal avalikustatakse ka Prisma möödunud aasta majandustulemused.

Lähema nelja aasta perspektiivis kavatseb Prisma avada Eestis kümmekond uut kauplust ning jõuliselt kasvatada e-teenuste osakaalu. Viimase plaani käis Prisma Peremarket AS-i tegevdirektor Jussi Nummelin välja juba suvel, mil teatas ootamatult, et plaanis on kasvatada jaeketi turuosa 10 protsendini.

Toona ütlesid konkurendid, et turuosa kasvatamine juba niigi tihedal turul väga keeruline ning nõuaks ülisuuri investeeringuid, mille tasuvusperiood on pikk. Maxima müügi- ja turundusdirektor Janne Laik ütles, et Eesti konkurentsitihedat turgu hinnates on keeruline näha väga suuremahulist laienemist - olgu selleks siis mõne olemaoleva või ka uue turuosalise poolt. 

«Praegu tundub Eesti turg üsnagi optimaalselt kaetud, seda nii suuremates linnades kui ka regionaalselt ja väiksemates kohtades, mistõttu on keeruline näha väga atraktiivseid laienemisvõimalusi, mis ei nõua ülisuuri investeeringuid väga pika tasuvusperioodiga,» ütles Laik.

Ka Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski ütles toona, et Selver ei saa hinnata konkurentide kavatsusi vaid nende reaalset käekäiku. «Tänaste turuosaliste tulemused räägivad enda eest,» ütles ta. Veski lisas, et uute poodide avamine on Prisma jaoks ainuvõimalik käik, kui eesmärk on turuosa kasvatada. «Olemasolevate poodide toel on seda võimatu või väga raske saavutada. Uute kaupluste avamine paneb aga tõeliselt proovile: korraga tuleb tulemuslikult töös hoida nii olemasolevat kaupluste võrgustikku kui ka käivituvat,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles