Uus veebiplatvorm säästab toitlustajaid kullerteenuse tasust (2)

Magnus Altküla
, Tarbija toimetaja
Copy
Tellimiskeskkonna Nosi kaasasutaja Ivar Jaanus.
Tellimiskeskkonna Nosi kaasasutaja Ivar Jaanus. Foto: Erakogu

Eile käivitus uus toidutellimusi vahendav veebiplatvorm Nosi. Platvormi asutajate sõnul on eesmärgiks ulatada kohalikele restoranidele raskes olukorras abikäsi ning aidata neil vältida kopsakate kojuveo vahendustasude maksmist, mis teinekord küündivad 20–30%ni tellimuse koguhinnast.

«Suur osa toitlustusasutusi on olnud sunnitud uksed sulgema, eelkõige just väiksemates linnades ja asulates, kus restoranidel endal ei ole võimekust luua uusi nutilahendusi online-tellimusteks. Meie eesmärk on ulatada neile abikäsi,» selgitas Nosi kaasasutaja Ivar Jaanus, kelle sõnul ei plaanita teenida hõlptulu, vad aidata kaasa Eesti restoranimaastiku ellujäämisele.

Ta lisas, et Nosi.ee teine eesmärk on aidata restoranidel vältida vahendustasude maksmist suurtele teenusepakkujatele, kes organiseerivad kojuveo, kuid kes küsivad teinekord 20–30% tellimuse hinnast. «Nosi kaudu tellides toetavad inimesed otse restorani toimimist, sest nii ei kaota restoran igalt tellimuselt pea veerandit kojuveo eest kullerfirmadele,» ütles Jaanus.

Selline asi on võimalik seetõttu, et Nosi pakub platvormi, millele toitlustusettevõtted saavad oma kauba tellimiseks üles laadida. Kui tehakse tellimus, siis tegeleb kliendile kauba kättetoimetamisega restoran ja selle töötajad ise, mitte ei kasuta toidu vahendajateks kullerteenuste osutajaid nagu Wolt või Bolt. 

«Kuna iga liitunud restoran korraldab kojuveo ise, siis saame pakkuda ka vaid 5% teenustasu, mis sisaldab online-tellimissüsteemi ning makselingi tasusid,» selgitas Jaanus ja lisas, et nende platvorm sündis just seepärast, et paljudel ettevõtetel endil pole tellimissüsteemi arendamise võimekust. 

Nosi taga seisab Jaanuse ja kaasasutaja Marko Männi ettevõte Milvi OÜ, mis loodi möödunud suvel «ühe teise ettevõtmise jaoks», millega otsustati mitte edasi minna (krediidiinfo kohaselt reklaami vahendamine meedias). Nosi platvormi hakati Jaanuse sõnul arendama umbes kolm nädalat tagasi.

Tellimiskeskkond avati klientidele eile, ent selle loojatel on juba plaan ka Eestist väljapoole laieneda. «Ka maailmas on suur osa toitlustusasutusi olnud sunnitud tegevuse peatama ning samamoodi nagu Eestiski seistakse silmitsi olukorraga, kus kojuveo kullerid võtavad kopsakaid vahendustasusid, mida restoranid endale kriisiolukorras lubada ei suuda,» selgitas Jaanus 

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles