Omniva selgitab: miks mõnda tellimust ei saa pakiautomaati suunata?

Omniva pakiautomaat

FOTO: Omniva

Kuigi Omniva soovitab inimestel tellida pakid just pakiautomaati, siis selleks, et klientide eelistusi saaks ka arvesse võtta, peavad olema täidetud teatud tingimused. Suure koormuse tõttu on praegu väljastuspunktidesse saabunud pakkide pakiautomaati ümber suunamine keeruline, ütles Omniva meediasuhete juht Mattias Kaiv.

Kaiv täpsustas, et välismaa veebipoest tellides ei saa ära märkida konkreetset pakiautomaati ja seepärast jõuavad need saadetised üldjuhul postkontorisse. Selleks, et kaup postkontorist ka pakiautomaati jõuaks, peavad olema täidetud teatud tingimused:

  • Pakk tuleb välismaalt ning suundub eelistuste puudumisel elukohajärgsesse postkontorisse.
  • Pakil olev telefoninumber ühtib kliendi poolt eelistuste määramisel Omnivale antud telefoninumbriga.
  • Pakk mahub pakiautomaati.
  • Paki kättetoimetamisel ei ole nõutud kliendi isiku tuvastamist.

Kaiv toonitas, et eestimaistest veebipoodidest tellitud pakkide puhul jääb kehtima e-poes kliendi valitud tarneviis. «Kui e-poes on valitud tarnekanaliks kuller, siis jõuab see kliendini kulleriga, kui on valitud postkontor, siis jõuab see postkontorisse. Sellistel puhkudel sihtkohta kliendi eelistusega üle ei kirjutata,» täpsustas ta. 

Omniva meediasuhete juht Mattias Kaiv

FOTO: Omniva

Seoses erakordselt suure koormusega nii postkontorites, pakiautomaatides kui ka pakiväljastuspunktides ei ole hetkel võimalik saadetisi ümber suunata, kuigi selle lahenduse väljatöötamisega tegeletakse. Niisiis, kui pakil puudub näiteks kliendi mobiilinumber või klient pole Omniva iseteeninduses määranud eelistatud pakiautomaati, siis lähevadki välismaalt tellitud pakid väljastuspunkti, kuhu peab ise kohale minema. 

Klient peab eriolukorra tõttu rohkem reisima

Kuna eriolukorra tõttu on ajutiselt suletud mitu postkontorit, siis aitavad Tallinnas pakke väljastada ka Majaka ja Pirita pakiväljastuspunkt. Eriolukorraga seoses suleti Eestis 19 kaubanduskeskuses asuvat postkontorit, üle poolte neist Tallinnas. «Kõikide nende postkontorite pakid jaotuvad (Tallinnas - toim) nelja avatuks jäänud postkontori ja kahe pakiväljastuspunkti (Majaka, Pirita) vahel,» täpustas Kaiv seda, miks klientidel, kelle välismaalt tellitud kaup ei vasta pakiautomaadi vormistuse nõuetele, palutakse kaubale järele minna mõnda kodust kaugele jäävasse väljastuspunkti.

Kaiv kinnitas, et kuna eriolukorra tõttu tuleb kliendil saadetise kättesaamiseks vahel ette võtta tavapärasest pikem teekond, siis on olukorra leevendamiseks pikendatud kõikide postkontoris asuvate pakkide hoiuaega 5. maini. 

Eriolukorras on loodud ka ajutisi pakipunkte (Õismäel ja Kristiines), kus väljastatakse pakke, mis pakiautomaati ei mahu. «Need asuvad vabas õhus ning saadetiste üleandmine toimub kontaktivabalt ning SMS’i alusel, täpselt nagu pakiautomaadi puhulgi,» selgitas Kaiv.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles