Tarbijakaitse selgitab: mida tuleks meeles pidada seoses lähituleviku reisidega? (1)

Tarbija24
Copy
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Ameti osakonna juhatajalt Jaana Tael
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Ameti osakonna juhatajalt Jaana Tael Foto: Kuvatõmmis Kuuuurijast

Seoses koroonaviiruse leviku ja eriolukorraga on paljudel tekkinud mure, mida teha juba ostetud pakettreisiga. Uudised piirangute leevendamisest erinevates riikides tõstatavad ka küsimuse, mida silmas pidada oma suvereisi planeerides.

Reis, mis on planeeritud mõne kuu või poole aasta pärast, võib asjaolude muutudes juba plaanipäraselt toimuda. Seepärast ei maksa kaugema tuleviku reiside tühistamisega kiirustada, soovitab tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet.

Samas näeb võlaõigusseadus reisijale ette õiguse lõpetada pakettreisileping enne pakettreisi algust, ilma lõpetamistasu maksmata (st et saab tagasi kogu reisitasu), kui sihtkohas või selle vahetus läheduses esinevad vältimatud ja erakorralised asjaolud, mis mõjutavad olulisel määral reisijate vedu sihtkohta või pakettreisi teenuste osutamist. Viimase all on mõeldud ka seda, kui sihtkohas ei ole võimalik tarbida reisilepingus lubatud teenuseid.

Piiride avamine ei muuda veel reisimist võimalikuks

«Eriolukorra võimalik tühistamine ei too paraku automaatselt kaasa reisimise võimalikuks muutumist,» lausus TTJA tarbimiskeskkonna osakonna juhataja Jaana Tael. Paljudes sihtkohtades jäävad mitmed piirangud ka pärast eriolukorra lõppemist, näiteks võtab nii Kreekas kui ka Türgis rahvusvaheliste lennuliinide taasavamine nädalaid aega, linnade vahel ei saa liikuda, riiki sisenejad peavad olema 14 päeva karantiinis, majutusasutused, vaatamisväärsused ja rannad on suletud.

Kui reisikorraldaja tühistab pakettreisi, on reisijal õigus saada tagasi reisikorraldajalt kogu reisitasu. Kahjuhüvitist reisi ära jäämise eest täiendavalt nõuda ei saa. Poolte kokkuleppel võib ettemaksu tagastamise asendada reisi muutmisega hilisemale kuupäevale või asendada pakettreisi kinkekaartidega (pakettreisi kinkekaardil peab olema reisikorraldaja tagatis), mida reisija saab oma äranägemise järgi hiljem kasutada.

TTJA soovitab võimaluse korral olla paindlik ning leida reisikorraldajaga mõlemat osapoolt rahuldav lahendus. «Tarbijatelt on tulnud kaebusi, et reisiettevõte ei ole neile tutvustanud õigust raha tagasi saada. See on tarbija eksitamine, kui vastatakse, et reisijal on võimalik vaid valida reis hilisemal ajal või võtta vastu kinkekaart,» sõnas Tael. Reisijale tuleb anda teavet kõigi valikuvõimaluste kohta, et ta saaks langetada teadliku otsuse.

Lähiajal reisi planeerivatel tarbijatel soovitab TTJA oodata eriolukorra lõpuni ning enne reisi broneerimist kindlasti uurida sihtkoha reisiinfot ja veenduda, et ei rikutaks sealseid eriolukorra ja muid riigis viibimise tingimusi. Infot leiab näiteks välisministeeriumi portaalist ReisiTargalt, terviseameti kodulehelt, või sihtkohariigi ametiasutuste veebilehtedelt. Samuti peavad selle info välja selgitama reisiettevõtted. Kui selguvad asjaolud, mis teevad reiside korraldamise mõnesse või kõigisse sihtkohtadesse võimatuks, siis peavad taolisse riiki reise pakkuvad reisikorraldajad vastava info ka enda kodulehtedel avaldama ja müügipakkumisi muutma.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles