Omniva pakiäri kasvas pea kaks korda

Kristiine Omniva pakipunkt.

FOTO: Madis Veltman

Omniva pakiautomaatidest võeti 2020. aasta esimese seitsme kuuga välja 92 protsenti rohkem pakke kui möödunud aastal sama ajaga. Pakimahu kasv tuleb eelkõige e-kaubanduse ja õues asuva pakiautomaadi üha kasvavast populaarsusest.

Omniva pakiäri valdkonna juhi Andre Veskimeistri sõnul pole tegu lühikese trendiga. «Näeme nii Eesti, Läti kui Leedu pakituru pealt, et enam pole tegemist ajutise hüppelise kasvuga. Suured pakimahud, mis kevadise eriolukorraga alguse said, on tulnud, et jääda,» ütles Veskimeister. 

Veskimeistri sõnul näitasid varasemad prognoosid, et selline e-kaubanduse kasv saabub mõne lähima aastaga. «2020. aasta mõne kuuga on toimunud aastatepikkune hüpe. On selge, et inimesed on e-kaubanduse ja pakiautomaadi eelised enda jaoks avastanud ja need omaks võtnud,» ütles Veskimeister. «Need, kes on veebis ostlemisega hea kogemuse saanud, lähevad ka järgmisi oste veebi tegema ning ei võta selleks enam ette eraldi poekülastust.» 

Veskimeistri sõnul mängib e-poodide ja pakiautomaatide eelistamisel jätkuvalt rolli ka selle ohutus. «Hiljutise nakatunute arvu kasvu valguses tasub jätkuvalt meelde tuletada, et vaieldamatult kõige turvalisem ostlemise viis on jätkuvalt e-pood ja vabas õhus ning kodu lähedal asuv pakiautomaat,» ütles Veskimeister.

Suureneva pakimahuga majandamiseks on Omniva laiendanud populaarsemate pakiautomaatide mahutavust, ettevõtte sõnul ülekoormust praegu ei esine ning tarneajad on tavapärased. 

Pakiäri on Eesti Posti kontserni kõige kiiremini kasvav ärivaldkond. Omniva Baltikumi pakiäri kuue kuu käive moodustas 2020. aasta esimesel poolaastal rekordilised 49 protsenti kontserni käibest (2019. aasta samal perioodil 37 protsenti). Eriti kiiresti kasvasid Läti ja Leedu tütarettevõtted, mille kuue kuu käive moodustas tänavu juba 21 protsenti kontserni käibest (2019. aasta samal perioodil 12 protsenti).

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles
Back