Kia kimab kõrgustesse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
KIA logo Sorentol.
KIA logo Sorentol. Foto: KIM HONG-JI/REUTERS

Kia Motors, Hyundai särtsakas sugulane, torkab silma salapäraste autonimedega: näiteks cee’d. Aga ka kõva kiirendusega automaailma kõrguste suunas.

Eile avaldatud numbrid kõnelevad ise enda eest. Käive üleval viiendiku, kasum ligi kolmandiku võrra.

Lõuna-Korea turuväärtuselt viies firma ennustab endale nüüd 10-protsendilist müügikasvu ka käesolevaks aastaks. Kas liiga uljalt?

Autotootjaid on pärast rasket aastat (Jaapani maavärin, Tai ujutused, eurokriis) vallanud kogetav optimismihoog.

Honda teatas eile, et 2012 tuleb vähemalt viisaastaku parim. Toyota peaks saama hakkama tootmisrekordiga, mis talle liidrikoha tagasi toob. Turuosa kasvu ennustab endale ka Ford – ise natuke ettevaatlikum pärast seda, kui analüütikute ootustest viiendik vajaka jäi.

LMC Automotive ja teised prognoosivad globaalseks kasvuks 5 protsenti. Jänkidemaa 9- ja Aasia 10-protsendiline kasv peaks korvama Euroopa 5-protsendilise kokkukuivamise.

Aga just Euroopale, kust tuleb ligikaudu neljandik nende käibest, paneb Kia suurima panuse.

Tõsi: eurooplased armastavad Kiasid. 

Kuigi vana kontinendi turg tervikuna kukkus ligi 2 protsenti, sooritas Kia siin 10-protsendise tõusu ning sai Nomura andmetel pärast aastaid kestnud kahjumeid kirja1-2 protsenti puhastasuvust.

Majandustaeva süngenedes on sellist sõitu samas raske korrata, tulemuse parandamisest rääkimata.

Igal juhul on Kia aktsia hind viimase kahe aastaga enam kui kahekordistunud ning ta läheb kaubaks ajaloolisest kasumist 13 korda kallimalt, kaks korda üle bilansiväärtuse. Hyundai vastavad näitajad on 12 ja 1,4 (korda), autotootjate maailma keskmised Bloombergi järgi aga 9 ja 1,3.

Pole siis ime, et Kia mullu viiendikuga Lõuna-Korea Kospi indeksi ületas. Aga kui see tänavu korduks – vot see oleks ime.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles