Swedbank: kaupmehed peaksid laienemist hoolega kaaluma

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sageli asub mitu poeketti kõrvuti.
Sageli asub mitu poeketti kõrvuti. Foto: Liis Treimann

Swedbanki kaubanduse sektori juht Maarja Laanemäe ütles uudist «Karm konkurents sunnib kaubakette arutult laienema» kommenteerides, et kaupmehed peaksid olema konservatiivsed ning pigem keskenduma laienemise asemel sellele, kuidas olemasolevat pinda paremini kasutada.


«Kaupmehed peaksid keskenduma sellele, kuidas tõsta praegu nende käsutuses olevate ruutmeetrite kasumlikust ning kasvatada müüki, arvestades, et ollakse efektiivsuselt alla Euroopa keskmise,» lausus Laanemäe.

Ta lisas, et majanduslangus õpetas kaupmehi varusid hoolikamalt jälgima ning sulgema ebaefektiivseid poode. «Loodan, et sellist joont jätkatakse ning poodide arvu suurendatakse peale hoolikat kalkulatsiooni.»

Laanemäe sõnul tabas käibe langus valusamalt spetsialiseeritud jaemüüjaid, kes on hetkel alles toibumas. Selleks aastaks prognoosib pank jaekaubandusmahtude kasvu 6 protsenti ning buumi aegseid mitmekohalisi kasvunumbreid ette ei näe. See tähendab, et kui kaupmehed plaanivad laienemist, tuleb see eelkõige konkurendi arvelt.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles