Tarbijakaitseameti kontroll: pooled kauplused annavad ostjatele kaebuse esitamise kohta eksitavat infot

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pooled tarbijakaitse kontrollitud kauplused annavad ostjatele kaebuse esitamise kohta eksitavat infot.
Pooled tarbijakaitse kontrollitud kauplused annavad ostjatele kaebuse esitamise kohta eksitavat infot. Foto: SCANPIX

Tarbijakaitseamet uuris üleriigilise kontrolli käigus kauplustes, millist infot annavad müüjad ostjatele pretensiooni ehk kaebuse esitamise aja ja võimaluste kohta. Kontrolli tulemustest selgus kurb tõsiasi, et pea pooltel juhtudest jõuab ostjate kõrvu eksitav info.

Saamaks teada, mida teenindajad inimestele kaebuse esitamise kohta räägivad, tegid ameti inspektorid mullu septembris-oktoobris 366 kontrollostu.

173 korral ehk 47,3 protsendil juhtudest oli kuuldud info osaliselt või siis täiesti vale. See tähendab, et pea pool teenindajatest-kauplejatest ei ole kursis sellega, et seadus annab tarbijale õiguse esitada puudusega toote kohta kaebust kahe aasta jooksul pärast ostu sooritamist. Taoline õigus on tarbijal sõltumata sellest, kas pood või tootja on asjale andnud omapoolse garantii.

Kontrollostud näitasid sedagi, et paljudel juhtudel ei erista teenindajad-kauplejad pretensiooni esitamise õiguse ja garantii mõisteid. Levinuma veana kasutasidki müüjad pretensiooni esitamise õiguse asemel garantii mõistet või väitsid, et kuna tootel pole garantiid, siis puuduse ilmnemisel ostja kaebust üldse esitada ei saagi.

Samuti oli levinud eksimuseks kaebuse esitamise õiguse aja piiramine. Seadus ütleb, et ostja saab kaebust esitada kahe aasta jooksul pärast ostu sooritamist. Hulk müüjatest väitis aga, et kaebust saab esitada 14 päeva või siis kuue kuu jooksul. Üksikutel juhtudel rääkisid müüjad sedagi, et kaebuse esitamise õigus on tarbijal vaid päev või paar.

Tarbijakaitse teatel teevad inspektorid järelkontrolli, selgitamaks välja, kas kauplused, kus esimese kontrolli käigus rikkumisi oli, on need kõrvaldanud või mitte. Järelkontrolli tulemused selguvad märtsis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles