Tarbijakaitse lisas musta nimekirja Jagdhof jahipoe

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tunne oma tarbijaõigusi.
Tunne oma tarbijaõigusi. Foto: Laura Oks

Tarbijakaitseamet hoiatas Tallinnas Ülemiste keskuses tegutseva jahikaupluse Jagdhof eest. Märtsis lisas amet jahipoe kahe erineva firmanimega otsuseid mittetäitnud ettevõtete musta nimekirja. Sama pood sattus musta nimekirja kolmanda firmanime alt juba mullu augustis.


Tarbijakaitse hoiatas, et enne sealt poest millegi ostmist tuleks tõsiselt järele mõelda, kuna senise praktika järgi ei näita kauplus puudusega kauba või kaebusega tagasi pöörduvate klientide vastu üles mingit tarbijasõbralikkust.

Kauplus lisati märtsis musta nimekirja, kuna eiras kahel korral tarbijakaebuste komisjoni otsuseid. Vaidlused, mille tõttu kauplus musta nimekirja lisati, puudutasid spinninguritva ja kalamehesaapaid. Mõlemal juhul ei olnud kauplus kaebuse lahendamisel koostööaldis ning nii tarbijatel kui ka ametnikel oli keeruline poega kontakti saada.


Tarbijakaitseameti selgitused, millega seoses Ülemiste keskuses tegutsev Jagdhofi kauplus kahel korral musta nimekirja lisati:

Mullu oktoobri alguses osteti spinningu ritv Heron Grupp OÜ kauplusest Jagdhof Ülemiste keskuses. Ritv purunes esimesel kasutuskorral. Kauplus keeldus ümbervahetamisest ja pakkus tasulist remonti. Tarbija soovis raha tagasi. Tarbijakaitseametil ei õnnestunud menetluse käigus kauplejaga ühendust saada. Tegevus ei ole majandustegevuse registris registreeritud.

Komisjoni istungile kaupleja esindaja ei ilmunud. Kaupleja ei ole ümber lükanud tarbija väidet, et spinningu ritv oli puudusega. Komisjon otsustas tarbija kaebuse rahuldada, kuid otsust ei täidetud ega teatatud ka sellest, et ei täideta.

27. augustil 2010 osteti kalamehesaapad Ferret Grupp OÜ kauplusest Jagdhof Ülemiste keskuses hinnaga 99.06 eurot. Pettunud klient pöördus poe poole 19. novembril 2011, kuid kaupleja keeldus avaldust vastu võtmast. Saapad lasevad vett läbi ja tarbija tellitud ekspert väidab, et see on tootmisdefekt.

Kliendi kaebus edastati kauplejale tarbijakaitseameti inspektori poolt kohapeal, kuid rohkem ei ole enam kontakti saavutatud. Komisjon istungil kaupleja ei osalenud.

Tarbija selgitas, et eelmise aasta oktoobris hakkas püksteosast vesi sisse tulema. Püksisääre ühendav õmblus on paigast nihkunud. Tarbija soovis tagasi nii saabaste kui ka ekspertiisi tasu 99.06 pluss 24.00 eurot. Komisjon jõudis järeldusele, et saabaste ekspluatatsiooniline kulum on minimaalne ja saabaste funktsionaalsus (hermeetilisus) on tootmistehnoloogia rikkumise tõttu rikutud. Amet otsustas kliendi kaebuse rahuldada, kuid ettevõte otsust ei täitnud.


2011. aasta augustikuu musta nimekirja lisamise juhtum:

Klient sõlmis 29. novembril 2009 Ülemiste keskuses tegutseva toona Hornbill Grupp OÜ-le kuuluvas Jaghof Deerhunter poes müügilepingu, mille kohaselt soovis osta relva Clock 19 Pro, hinnaga 12950 krooni.

Kokkuleppe kohaselt lubas kaupleja relva üle anda hiljemalt 2010. aasta jaanuarikuu jooksul, klient pidi ostusoovi kinnituseks tasuma kauplejale kokkuleppe sõlmimise päeval ettemaksu 6000 krooni, mille klient samas kaupluse ruumis tasus. Ettemaksu tasumise kohta väljastas kviitungi Hornbill Grupp OÜ.

Klient pöördus 2010. aasta veebruaris kaupleja poole ja soovis relva kätte saada, kuid ei saanud. Kaupluse töötajad soovitasid selles küsimuses pöörduda otse vaid juhatuse liikme Tarmo Türi poole.

Tarbija suhtles juhatuse liikmega kümmekond korda, kuid ei saanud relva ikka kätte, juhatuse liige teatas, et tal oli tekkinud USA-s asuva müüjaga probleem. Tarbija esitas juhatuse liikmega suhtlemise ajal kauplejale müügilepingust taganemise avalduse. Tarbija soovis 6000 kroonise ettemaksu tagasi saada. Vaatamata lepingust taganemise avalduse saamisele ei tagastanud kaupleja ettemaksu.

Amet otsustas kliendi kaebuse rahuldada, ettevõte pole otsust täitnud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles