Kuubik aitab grillida rohelisemalt

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ettevõtjad Mart Raus (vasakul) ja Vahur Mäe loodavad, et peale Eesti kogub nende grillimiskuubik tuntust ja kasutajaid kõikjal Euroopas ning Põhja-Ameerikaski.
Ettevõtjad Mart Raus (vasakul) ja Vahur Mäe loodavad, et peale Eesti kogub nende grillimiskuubik tuntust ja kasutajaid kõikjal Euroopas ning Põhja-Ameerikaski. Foto: Kristjan Teedema

Noored Tartu ettevõtjad, kes on jõudnud uudse grillimiskuubiku Grillcube’iga Eesti ühe suurima ettevõtluskonkursi «Ajujaht» finaali, lubavad, et nende toode on maailma mugavaim viis grillimiseks süüteaineid kasutamata.

Taaskasutatud paberist valmistatud Grillcube’i sees on söed ja põhjas taht. Kuubiku asetamisel grillimisalusele on vaja üksnes taht süüdata ning kümne minutiga on süsi grillimiseks valmis. Tänu õhulõõridele kuubiku sees pole vaja süütevedelikku kasutada.  

«Pole vaja karta keemia lõhna ega maitset ning võrreldes ühekordsete grillimisalustega ei jää järele ka fooliumi ega muud rämpsu,» selgitas Grill­­cube’i müügile toova ettevõtte OÜ GrillSeason üks asutajaid Vahur Mäe.«See aitab säästa nii keskkonda ja tervist kui säilitada toidu naturaalseid maitseid,» lisas ta.

Võistlustules

Grillcube on jõudnud mitmesaja äriidee seast ka Eesti ühe suurima ettevõtluskonkursi «Ajujaht» finaali kaheksa parema hulka, kes konkureerivad 95 000-eurosele auhinnafondile.

«Ajujahi» žürii liikme ja EASi alustavate ettevõtete divisjoni direktori Dmitri Bur­­naševi sõnul suutis Grillcube’i meeskond pakkuda konkreetsele probleemile praktilise lahenduse.

Veel peab Burnašev toote tugevuseks selle kasutatavust kõikjal maailmas. «See ei tähenda muidugi, et nad löövad kohe terves maailmas läbi, aga neil on väga suur potentsiaal,» selgitas ta, miks Grillcube on jõudnud «Ajujahi» finaali.

Eestis tuleb toode müügile ettevõtte GrillSeason kaasasutaja Mart Rausi sõnul kahe-kolme nädala pärast Selverites, Prismades ja Stockmannis ning selle eeldatav jaehind jääb kolme euro kanti.

Mujal maailmas eestlaste teada niisugust toodet pole. Küll aga on pärast Grillcube’i tutvustamist paaris USA ette­võtlusblogis saanud Tartu firma kirju USA, Kanada, Austraalia, Iisraeli ja mitme teise riigi ettevõtetelt, kes on huvitatud grillimiskuubiku müügist. Ent esialgu pole eestlastel niisugust tootmisvõimsust, et jõuaks näiteks Kanada suurt poeketti grillimiskuubikutega varustada.

Praegu toodab grillimiskuubikuid firmale allhanke korras partner Lääne-Virumaal, kuid Grillcube’i turule toojad otsivad pidevalt võimalusi tootmise laiendamiseks.

«Tulevikus näeme end kindlasti väga jõuliselt välisturgudel laienemas. Tahame jõuda arvestatava turuosani Lääne-Euroopas, Skandinaavias ja Põhja-Ameerikas,» rääkis Vahur Mäe ettevõtte ambitsioonidest. «Kuna tegemist on laiatarbekaubaga, on meie eesmärgiks, et kui sa küsid näiteks grillivalt belglaselt, mis on Grill­­cube, siis ta teab seda.»  

Nooruse eelis

25-aastane Mart Raus ja 23-aastane Vahur Mäe on vaatamata noorusele juba võrdlemisi kogenud ettevõtjad. Tartu Ülikoolis majandust õppinud Rausil on sõpradega koos kirjastamisäri.

Eesti Maaülikoolis majanduseriala lõpetav Mäe alustas ettevõtlusega 18-aastaselt, kui pidas kolmel suvel kohvikut Lääne-Virumaal Mahu külas. Seejärel hakkas Mäe oma firmaga Estfly tooma Lääne-Euroopa turiste Eestisse kalapüügiretkedele ning aitas müüa Eesti esimest poodlemis-mobiilirakendust Choco. Viimase kahe ettevõtmisega on Mäe varem kahel aastal «Ajujahil» juba osalenud.

Mäe ja Raus leiavad, et noorus tuleb ettevõtlusega alustamisel kasuks, isegi kui pole vanemate ettevõtjatega võrdväärset kogemustepagasit. «Noortel on rohkem energiat, entusiasmi, neil on lihtsam riskida, kuna nad pole veel võtnud suuri kohustusi, ja ilmselt on ka noorte ideed natuke teistsugused, uuenduslikumad,» lausus Mäe.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles