Bussireisija võib hilinemise korral piletiraha tagasi nõuda

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ka bussisõitjatel on õigus hilinemise korral raha tagasi küsida.
Ka bussisõitjatel on õigus hilinemise korral raha tagasi küsida. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Majandusministeeriumi kinnitusel on bussireisijal õigus piletiraha tagasi nõuda, kui buss ei välju.

Kui inimene ostab konkreetse bussiliini mõnele väljumisele pileti, siis sõlmitakse tema ja vedaja vahel reisijateveoleping, selgitas majandusministeeriumi pressiesindaja Rasmus Ruuda. Ta selgitas, et oma sisult on tegu töövõtulepinguga, mis loetakse täidetuks  juhul, kui vedaja on sõitja sihtpunkti toimetanud.

Kui vedaja teavitab pileti ostnud sõitjat, et buss ei välju tema poolt valitud algpeatusest sõiduplaanis ettenähtud ajal või kui buss ei ole õigel ajal algpeatusest väljunud, võib sõitja ühepoolselt sõlmitud lepingust taganeda ehk piletiraha tagasi nõuda.

«Enamasti seda kõigis eelmüügikassades ka tehakse ehk siis piletid ostetakse tagasi,» sõnas pressiesindaja. Juhul, kui piletiraha tagastamisest keeldutakse, tuleb vastav nõue esitada bussifirmale. Kui aga bussifirma keeldub raha tagastamast, siis on võimalik pöörduda hagiga tsiviilkohtusse.

Ruuda toonitas, et raha tagasinõudmise õigus on inimesel vaid juhul, kui ta on pileti ostnud enne reisi väljumist, kas siis eelmüügist või bussijuhi käest. «Juhul kui reisija ootab peatuses bussi ilma, et tal oleks pilet ostetud ja bussi ei tule, siis ei ole võimalik ka piletiraha tagasi nõuda,» lisas pressiesindaja.

Hilinemise korral võib nõuda ka kahjutasu

Sellisel juhul võib Ruuda sõnul kõne alla tulla kahju hüvitamine, kui selline kahju ärajäänud reisi tõttu tekkis.

«Kahju hüvitamist võib nõuda ka juhul, kui isik on ostetud piletiraha tagasi saanud, kuid reisi ärajäämise või hilinemise tõttu on (kahju – toim) temale tekkinud,» lisas pressiesindaja. Ka sel puhul tuleb esmalt pöörduda bussifirma poole ja kui see ei nõustu kahju hüvitama, siis on võimalik pöörduda hagiga kohtusse.

Ruuda sõnul ei ole bussifirma kohustatud sõiduplaani järgima, kui ei ole tagatud sõitjate ja liiklejate ohutus ning pagasi säilivus. Näiteks on rasked teeolud, tee remont vmt.

«Seega on vedaja poolt sõitja ohutu ja sõiduplaanis ettenähtud ajal kohaletoimetamise kohustusest kõrvale kaldumine õigustatud üksnes temast sõltumatute asjaoludega ja sellisel juhul Vedajal piletiraha hüvitamise kohustust ei ole,» ütles Ruuda.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles