Oma buss aitab keskustel ostlejaid juurde võita

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Otseliin kesklinna ja ostukeskuse vahel aitab ostlema tuua neidki inimesi, kes muidu nii sageli keskusesse ei satuks.
Otseliin kesklinna ja ostukeskuse vahel aitab ostlema tuua neidki inimesi, kes muidu nii sageli keskusesse ei satuks. Foto: Margus Ansu

Lõunakeskus ja Prisma on kaubakeskuse ja kesklinna vahet pannud käima otsebussid. Nende esindajad nendivad, et bussidest on kasu nii otseselt klientide juurdevõitmisel kui kaudselt enda reklaamimisel.

«Tartu linnas on väga palju inimesi, kelle elustiili ei kuulu auto. Me tahame, et ka nemad oleksid meie kliendid ja oma buss on kindlasti aidanud neid inimesi keskusesse tuua,» ütles Lõunakeskuse juhataja Jaan Lott.

Lõunakeskuse buss teeb päevas 16 edasi-tagasisõitu ning Loti sõnul kasutab seda 500–1000 inimest päevas, kuus seega kuni 30 000 inimest.

Pooleteise aasta eest esialgu üksnes katse korras sõitma pandud buss on Loti sõnul end täielikult õigustanud. «Keskusesse on juurde tulnud inimesi, kes muidu ilmselt nii sageli meile ei satu, näiteks pensionäre ja kooliõpilasi. Oma buss on olnud sajaprotsendiliselt õige otsus,» lausus Lott.

Prisma otsustas ettevõtte kommunikatsioonijuhi Kadri Lainase sõnul bussi kesklinnast Jõe keskuse Prismasse käima panna eelmise aasta veebruaris. «Tundus, et inimesed ei leidnud Prismat hästi üles, kuna ühissõidukiga meie juurde tulek näis keeruline. Buss lihtsustas klientide elu ja poele on see tõhus viis kliente juurde tuua,» rääkis Lainas.

Ukse ette

Prisma buss teeb päevas 34 edasi-tagasisõitu Jõe keskuse Prismasse ning kuus kasutab seda umbes 20 000 inimest. Äsja avatud teise Prismasse Annelinnas pole Kadri Lainase sõnul esialgu plaanis bussi käima panna lootuses, et teise poe leiavad kliendid ise lihtsamini üles.

Ka Eedeni keskus on selle juhataja Kaire Krevaldi sõnul kaalunud oma bussi kasutuselevõttu, kuid pole seni tõsist vajadust bussi järele näinud.

«Kohe meie keskuse ees on Eedeni bussipeatus, mida linnast väljuval suunal läbib 10 liini ja teisel pool Kalda teed linna suunal 14 liini,» rääkis Kaire Krevald.

«Kaubanduskeskuse bussi peamine mõte peaks olema klientide toimetamine sinna, kuhu nad muidu ühissõidukiga nii mugavalt ei saaks. Maailmas on see levinud just nn põllukeskuste puhul,» lisas ta.

Nii Eedeni keskuse, Lõunakeskuse kui Prisma esindajad nentisid, et peale sõiduvahendi on keskuse buss ka heaks reklaamikandjaks Tartu punaste busside keskel.

«Lõunakeskuse kirjadega buss on pidevalt tänavapildis nähtav ning see tuletab inimestele meelde Lõunakeskust ja tasuta transporti sinna,» märkis Lõunakeskuse juht Jaan Lott.

Kuus kulutab Lõunakeskus Jaan Loti sõnul umbes 6400 eurot bussiteenuse ostmisele Automenilt. Kui palju see kulutus toob tagasi poodlejate arvu või käibena, on tema sõnul  äärmisel keeruline hinnata.

Raskesti hinnatav kasu

«Buss on osa turunduskulutustest ja nagu turundusega ikka, on otsest kasu väga raske mõõta. Me näeme lihtsalt, et üsna palju inimesi kasutab seda bussi, aga üks buss ei suurenda hüppeliselt külastajate hulka keskuses, mida kuus külastab enam kui terve Tartu linna jagu inimesi,» rääkis Lott.

Lõunakeskuse ja Prisma esindajad nentisid, et nende busse kasutavad koju sõitmiseks ka ümberkaudsed elanikud ning osa inimesi jätab oma autogi keskuse parklasse, et sealt bussiga kesklinna tööle sõita. Ent keskused ei muretse, justkui täidaksid nad tasuta ühistranspordi rolli.

«Kui buss toob inimese otse poe ukse ette, siis ilmselt ostab ta enne koju minekut ka oma leiva ja piima meie juurest,» lausus Prisma kommunikatsioonijuht Kadri Lainas.

Poodide bussid
• Prisma buss teeb päevas 34 edasi-tagasisõitu ja teenindab kuus umbes 20 000 klienti.
• Lõunakeskuse buss teeb päevas 16 edasi-tagasisõitu ning teenindab kuus umbes 30 000 klienti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles