Hägus reklaam mõjub paremini?

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Luup.
Luup. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees
Kui hoida mänguasja väikese lapse haardeulatusest pisut väljas, nii et ta peab selle kättesaamiseks vaeva nägema, siis on ta sellest huvitatud märksa suuremal määral, kui mänguasjast, mis lihtsalt kätte antakse. Nii pole see vaid laste ja leludega.

Chicago ülikooli psühholoogid Aparna A. Labroo ja Sara Kim uurisid, kuidas mõjutavad raskused inimeste arvamust ülesande olulisusest, vahendas Tartu Ülikooli tehnoloogiaportaal Novaator.

Tudengitest katsealustele näidati kahte tüüpi reklaame – ühed olid hägusad ning raskesti loetavad, teised aga selged. Reklaamiti šokolaadi ning võimalust laste heaks raha annetada. Tulemused olid üllatavad. Mõlemal juhul olid tudengid reklaamist rohkem huvitatud siis, kui seda oli raskem lugeda.

Uuring on mõnevõrra vastuolus varasemate töödega, mis väidavad, et reklaamid peavad olema võimalikult selged, et inimesed neist huvituks. Siiski on võimalik, et siin pole vastuolu, sest antud uurimuses pidid tudengid reklaami sisusse süvenema ning kuna see oli hägusa reklaami korral keerulisem, pidasid nad seda olulisemaks.

Tavaelus inimesed pigem ignoreerivad reklaame ning viletsa kujundusega reklaamidele ei pruugi nad üldse tähelepanu pöörata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles