Eesti ostjad ei ole kiirkassadeks valmis

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suuremates Maxima poodides on olemas lastega ostjatele mõeldud kassad, kuigi hoolimata nende tähistamisest ei taha inimesed väikelastega ostjaid järjekorras ette lasta.
Suuremates Maxima poodides on olemas lastega ostjatele mõeldud kassad, kuigi hoolimata nende tähistamisest ei taha inimesed väikelastega ostjaid järjekorras ette lasta. Foto: Maxima

Eesti supermarketites ei ole mujal maailmas nii tavalisi kiirkassasid, sest mõned ostjad ei osanud viieni lugeda ning läksid sinna suurte ostudega, tekitades nii teistes pahameelt.

Selle aasta kevadel uuris Selver, milliseid uuendusi ostjad nende poes sooviksid ning teiste pakkumiste seas oli ka ettepanek teha poodidesse kiir- ehk ekspresskassad. «Me oleme kiirkassasid kasutanud, aga inimesed, kas ei pannud tähele, et see on kuni viiele ostule mõeldud kassa, või läksid teadlikult sinna oma suurte ostudega. Meil see lahendus ei toiminud,» rääkis Selveri avalike suhete juht Annika Vilu. «Ilmselt ei ole Eesti inimesed selleks valmis,» tõdes ta.

Rimi poodides olid veel aasta eest kiirkassad, mis olid mõeldud rasedatele, väikeste lastega ostjatele või kuni viie ostu eest tasuvatele inimestele, kuid nüüdseks on sellistest kassadest loobutud.

Tekitas palju pahameelt

«Elu näitas, et paljudel klientidel, kes sinna järjekorda tulid, oli rohkem kaupa ja see tekitas pahameelt neis ostjates, kes oma viie asjaga tulid ja ega teenindaja ei taha ka kellelegi ära öelda,» selgitas Rimi pressiesindaja Katrin Bats. Pigem tekitas kiirkassa Batsi sõnul poes negatiivseid emotsioone ning olukordi. Ta lisas, et hetkel töötab kiirkassa põhimõttel infolett, kuhu võib väiksemate ostude eest tasumiseks pöörduda.

Bats arvas, et kiirkassad võiksid nende poodidesse tagasi tulla siis, kui on selge, et tarbijad seda tõesti soovivad. «Aga siis võib-olla peaks kuidagi veelgi suuremalt need ära tähistama, et sinna ei satuks inimene, kel on rohkem oste,» pakkus ta.

Maxima keti poodides on kiirkassad olemas nn XX supermarketites ja XXX hüpermarketites, nagu näiteks Pärnus. «Siiski on ka meil nendega olnud halbu kogemusi,» tunnistas Maxima pressiesindaja Erkki Erilaid.

Ta lisas, et kiirkassadest on pigem nende poes enam probleeme kassadega, mis on mõeldud rasedatele või väikeste lastega ostjatele. «Kuigi seal on suured plakatid ja kleepsud üleval, siis osa klientidest ei saa sellest aru ning ei lase lastega ostjaid ette. Sellest on tüli tõusnud, kui müüjad või järjekorras seisjad hakkavad saba korraldama,» tõi ta näite. Pressiesindaja sõnul on nad kaalunud selliste kassade kaotamist ning poe jaoks oleks see kõige lihtsam variant. «Aga kliente on erinevaid ja paljud väikelastega pered on meile kinnitanud, et on nende kassadega rahul,» ütles ta.

Prisma pressiesindaja Kadri Lainas aga sõnas, et nende poodides pole kunagi kiirkassasid olnud. «Meie põhimõte on see, et kõik inimesed tahavad kiiresti kassast läbi saada, kõik kassad peavad kiiresti töötama,» sõnas Lainas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles