Kauplused ootavad grilltoodete müügi kasvu kuni kaks korda

Sirje Niitra
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Seakaelakarbonaadist saab ise hea grill-liha teha.
Seakaelakarbonaadist saab ise hea grill-liha teha. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Kaubaketid on tellinud jaanipäeva eel suuremaid koguseid lihakaupa ja loodavad, et ilm aitab nende müügi kasvatamisele kaasa.


Prisma peremarketi ostujuht Tiia Karu ütles, et võrreldes tavapäraste müükidega ootab kaubakett jaanipäeva eel vähemalt kahekordset kasvu. Kuna lähenevate pühade puhul on Prisma kauplustes kõik šašlõkid ja grill-lihad tavapärasest 25 protsenti soodsamad, siis müüvad tema sõnul väga hästi just keskmisest pisut kallimad tooted. Kui aga vaadata müüki pikemal perioodil, siis ostjaid leidub kõikidele maitsetele ja toodetele.

«Tarbijate maitsed ja valikud aastatega pigem mitmekesistuvad ning on oluline, et suudaksime sellega ka sammu astuda ning pakkuda valikut erinevatele maitsetele ja soovidele,» lausus Karu.

Prisma teeb oma Facebooki lehel klientide seas küsitlust, milline grill-liha ja šašlõkk neile kõige enam meeldib ning sealne tulemus on üsna sarnane ka müügitopiga - kõige rohkem on inimeste südameid sel aastal võitnud kanašašlõkk.

Ka Rimi ja Säästumarketi kauplustes liigub lihatoodete müük kasvavas tempos. «Omalt poolt oleme valmis väga headeks jaanipäevamüükideks. Meie optimismi toetavad mitmed kampaaniapakkumised. Nüüd jääb vaid loota, et ka päikeseline ilm seda toetab. Veidi mõjutab kindlasti seegi, et pühad jäävad seekord nädalavahetusele ning ei anna võimalust pikemalt puhata ja pidutseda,» selgitas ettevõtte avalike suhete juht Katrin Bats.

Ta lisas, et toodetest eelistatakse sarnaselt eelmisele aastale maitsestamata liha. Tundub, et inimesed on üha enam valmis ise liha marineerima. Müügiedu poolest järgnevad šašlõkid (nii sea- kui kanaliha), seejärel ribid ning toorvorstid.

Selveri teatel jääb suurem ostmine kahele viimasele jaanieelsele tööpäevale. Tänavu on popimateks grilltoodeteks olnud Rakvere ribi, Talleggi jogurti kanašašlõkk ning Maagi Teryaki grill-liha. Grillvorstidest on enimostetud Nõo lihatööstuse Jäägri vorstid ja Atria toored grillvorstid.

Eelistatakse jätkuvalt soodushinnaga kampaaniatooteid, mis leiavad tee ostukorvi tunduvalt sagedamini kui tavahinnaga tooted. Võrreldes maikuuga on juunis sealiha müük kasvanud ja linnuliha müük pisut langenud.

Maxima kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid ütles, et kuna grilltoodete müük sõltub paljuski ilmast, siis tänavu väga suurt kasvu seni pole olnud - ehk vaid 5-10 protsenti mullusega võrreldes. Enim ostetakse Nõo ja Rakvere tooteid, kuid hästi läheb ka jahutatud seakaelakarbonaad, mis praegu Maxima kauplustes saadaval eriti hea hinnaga.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles