Selveri iseteenindus vajab harjumist, aga ka täiustamist

Sirje Niitra
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Puldiga on mõnus oste sisse skaneerida.
Puldiga on mõnus oste sisse skaneerida. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Ehkki kolmes Tallinna Selveris on nüüd võimalik kaupade triipkoodid ühekaupa pulti sisse «piiksutada» ja ostu eest spetsiaalses kassas tasuda, vajavad kõik need etapid harjutamist ja teenus ise veel arendamist.


Iseteeninduseks vajaliku puldi ehk «piiksutaja» saamiseks ei piisa partnerkaardi omamisest, selleks tuleb sõlmida infoletis leping ja alles siis saab helendama hakanud puldi seinalt võtta. Kuuldavasti on paljudel selvekassa kasutamine selle lepingu tõttu ära jäänudki.

Hommikul kella 9.30 ajal ei võtnud see palju aega, aga tipptunni aegu looklevad ju infoletis pikad järjekorrad mitmesuguste piletite ostjatest ja lotovõidu kontrollijatest. Miks üldse tuleb sõlmida leping, kui olen klindikaardiga igati tuvastatav?

«Piiksutamine» kulges muidu edukalt, ainult banaanil olev triipkood tuli enne sirgeks tõmmata. Ja veel, kes lugemiseks prille kasutab, sel peavad need nüüd ka poeskäigul kaasas olema, et puldi ekraanil olevat teksti jälgida. Maksmine tavakassast eriti ei erine - kõigepealt tuleb kliendikaart lugejast läbi tõmmata ja seejärel maksekaart sisestada. Võib arvata, et teatud kellaaegadel võib see võrreldes tavakassadega ajavõitu anda.

Kogu selle protseduuri aja jälgis meid kõrvalt ühe töötaja valvas silm. Muu hulgas on tema ülesandeks alaealiste jälgimine, et nende ostude sekka keelatud alkoholi ja sigarette ei satuks. Töötaja sõnul, kes oma nime millegipärast öelda ei tahtnud, meeldivad selvekassad eriti lastele, kes siis kas iseseisvalt või lapsevanema kõrval mõnuga triipkoode «piiksutavad».

Selveri avalike suhete juht Annika Vilu rääkis, et Kadaka Selveri iseteenindus sai aprillis juba aastaseks ning seal on tekkinud püsiklientide ring, kes peamiselt kasutavadki iseteenindust. Pirita ja Kakumäe Selverid alustasid iseteenindusega alles tänavu mais. Kolme kaupluse kohta kokku on sõlmitud tänaseks üle 20 000 lepingu, mis ületab esialgseid ootusi.

Järgmine selveekspressi lahendus on plaanis avada juulis Järve Selveris. «Kogu keti osas ei julge veel lubadusi anda, sest iseteeninduse tehnoloogia on kulukas. Liigume edasi sammhaaval, et saaksime õppida oma kogemustest ja teenust pidevalt edasi arendada,» lausus Vilu.

Kliendid, kes on selveekspressi omaks võtnud, kiidavad selle kiirust, privaatsust ning võimalust pidevalt jälgida oma oste ja ostusummat. Miinuseks on näiteks asjaolu, et suure hulgipakendiga ostes tuleb skaneerida kõik tooted ehk näiteks 24 õlut tuleb sisestada ühekaupa. See võib olla ka põhjuseks, miks turistiderohkes kesklinnas teenust seni rakendatud pole.

«Mõistame, et see on kliendile ebamugav ja vastav arendus on juba töös, et edaspidi sellist ajakulu vältida. Mõned kliendid pahandavad ka ostukontrolli üle, aga see on teenuse osaks igal pool, kus seda kasutatakse. Eraldi Selveekspressi leping tuleb sõlmida seetõttu, et sellega kaasnevad mõlemale poolele nii õigused kui kohustused, milles pooled kokku lepivad. Leping sõlmitakse üks kord ning seejärel on võimalik iseteenindust kasutada erinevates kauplustes.»

«Oleme tipptundidel loonud eraldi võimaluse sõlmida lepingut ka iseteeninduse makseterminalide juures, sest infoletis võib tõesti aega kuluda. Kaalume ka lepingu sõlmimise võimalust internetis, mis teeks protseduuri veelgi kiiremaks,» lisas Vilu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles