Pangakaardiga tasutud ettemaksu aitab pank tagasi saada kliendi eest

Sirje Niitra
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pangakaardiga maksmine on turvaline.
Pangakaardiga maksmine on turvaline. Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Reisibüroode ja lennufirmade majandusliku ebastabiilsuse valguses on päevakorda tõusnud mured, mis seotud tagastamata ettemaksudega. Swedbanki kaardivaldkonna arendusjuht Tõnu Ots soovitab juhul, kui ettemaks on tehtud pankaardiga, pöörduda abi saamiseks panga poole.


Kui ettemakstud summa on üle kantud pangas või tasutud pangakaardiga ning soovitud kaup või teenus pole kliendini jõudnud, on kliendil õigus esitada teenusepakkuja suhtes kaebus pangale.

Selleks, et pank saaks tehingut menetlema hakata, pole kliendil vaja teha muud, kui esitada ostudokumendid. Kui tuvastatakse reeglite rikkumine, algatab pank menetlusprotsessi. Pank protsessib selliseid juhtumeid tasuta ning selline tegevus kuulub kõikide suuremate kaardiorganisatsioonide rahvusvahelise garantii alla.

Keskmiselt kulub taoliste juhtumite menetlemiseks poolteist kuni paar kuud. Kuna teisel osapoolel on küsimusele aega vastata 30-45 päeva, võib vahel juhtuda, et protsess kestab kauem. Siiski püüab pank ise võimalikult kiiresti, lähtudes pikaajalistest kogemustest, võtta vastu otsuse, kas antud tehing kuulub kompenseerimisele või mitte.

Põhimõtteliselt võib selliste juhtumite menetlust võrrelda kohtuprotsessiga, kus kumbki osapool lähtub oma kliendi selgitustest, olemasolevast tõendusmaterjalist ja kehtivatest rahvusvahelistest reeglitest.

Kaardiorganisatsioonide rahvusvaheline garantii kehtib Otsa sõnul nii äri- kui ka eraklientide jaoks. Samuti ei ole vahet, kas ettemakse puhul on kasutatud krediit- või deebetkaarti. Internetiostude puhul on enne tehingu teostamist vaja registreerida oma kaart turvalise interneti ostuprogrammi ja kleint peab kinnitama iga tehingu ainult talle teada oleva parooliga. Ainuüksi selline parool garanteerib ostjale kaardiorganisatsioonide rahvusvahelise garantii.

Kogu selline protsess on sularaha või muid maksevahendeid kasutades kliendi jaoks märksa raskem ja aeganõudvam. Keerulisemate juhtumite puhul tuleb kliendil pöörduda kohtusse. Kuna kohus menetleb juhtumeid kaua, siis võib juhtuda, et kohtuotsuse saabudes ei ole teine osapool enam maksuvõimeline või ei pruugi ta üldse äriregistris eksisteerida.

Kaardimakse puhul vastutab teenusepakkujaga lepingu teinud pank nende kohustuste eest, mis jäävad kaupmehel täitmata tema pankrotistumise, ettevõtte likvideerimise või muude finantsiliste probleemide puhul. See on garantii, mille pank annab oma kliendile ja mida ta on kohustatud sellistel puhkudel rakendama, selgitas Ots.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles