Lahjad tooted kaovad poe piimariiulist

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selleks, et toidul maitset ka oleks, peaks hapukoor ikka 20-protsendiline olema, märkis möödunud neljapäeval Laagri Rimis süüa ostnud Virgo Kolks.
Selleks, et toidul maitset ka oleks, peaks hapukoor ikka 20-protsendiline olema, märkis möödunud neljapäeval Laagri Rimis süüa ostnud Virgo Kolks. Foto: Toomas Huik

Piimatööstus loobub väherasvaste jogurtite, kohupiimakreemide ja hapukoore tootmisest, sest neid ei osteta enam.
 

Nii tootjad kui kaupmehed kinnitavad, et Eesti ostjate huvi light-toodete vastu väheneb ja üha enam ostetakse naturaalse maitsega piimatooteid.

«Piim peaks ikka 2,5-protsendiline olema ja hapukoor 20-protsendiline,» ütles Virko Kolks (34), kes eelmisel neljapäeval koos perega Laagri Rimis süüa ostis. Mees märkis, et söögitegemisel on nad proovinud kasutada ka kümneprotsendilist hapukoort, aga selle konsistents ei meeldinud.

Lahjematest piimatoodetest tarvitavad nad vaid ühte kohupiimakreemi, kõik muud light-tooted lihtsalt nende perele ei maitse. «Meie kaloreid ei loe,» ütles Kolks naerdes.

Samuti Rimis sisseoste teinud Kristel Kaljusmaa (41) kinnitas, et nende pere pole light-tooteid kunagi ostnud. Samas märkis ta, et tema tuttavad, kes muidu ostsid just väherasvaseid tooteid, loobusid neist hiljuti ja ostavad nüüd rasvasemat kraami. «Kui meedias hakkasid ilmuma artiklid, et organism vajab ka rasva, siis tuli see sõpradega jutuks ja me imestasime, et kuidas mõni inimene seda ei tea,» märkis Kaljusmaa.

Kaotavad turu
Tere piimatööstuse turundusjuhi Alar Pingi sõnul oli Skandinaavias, aga ka mujal maailmas mõned aastad tagasi menukas kasutada väikse rasvasisaldusega tooteid. Kuid nüüd on taas hakatud tarbima rasvasemaid tooteid. «Eestis on see trend väga selge –  light-tooted on kaotanud oma turu,» nentis Pink. Tere sortimendis on veel vaid kaks light-jogurtit, mille tootmine lõpetatakse sügisel.

«Neil on oma tarbijaskond, aga see ei ole meie ettevõtte suuruse jaoks piisav. Pigem näeme, et suurema rasvasisaldusega tooted hakkavad võtma tulevikus oma positsiooni,» selgitas Pink.

Maag piimatööstuse turundusjuhi Ruta Kallaspooliku sõnul light-toodete tarbimise vähenemine neid ei puuduta, kuna ettevõte neid ei tooda. Küll aga näitab nende kogemus, et  Eestis on hakatud rohkem võid ja hapukoort sööma. «See, mis mais ja juunis hapukoorega toimus, oli täiesti müstika. Müük kasvas eelmise aastaga võrreldes 42 protsenti,» tunnistas ta.

 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles