Kas auto rentimine võib ka Eestis olla alternatiiv auto liisimisele?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Auto rentimine Tallinna lennujaamas.
Auto rentimine Tallinna lennujaamas. Foto: Toomas Huik

Eestis tegutsevate autorendi ettevõtete peamisteks klientideks on turistid ja ärikliendid, eestlastest eraisikud eelistavad siiani auto liisimist ja suhtuvad auto rentimisse kodumaiseks sõitmiseks suure umbusuga.

Auto rentimine ei ole Eestis ka odav lõbu. Keskmiselt võib öelda, et väikeauto saab üheks päevaks olenevalt firmast 25-60 euroga, nädalavahetuse sooduspaketid (reede õhtust pühapäeva õhtuni), mis on suunatud justnimelt eestlastele, on odavamad ja kahe päeva hind algab 50 eurost. Rendiautode puhul kehtib tavaliselt reegel, et auto saadakse ja tagastatakse täis paagiga, seega kütus tuleb ise osta.

Autorendi firmade esindajad tõdevad, et eestlased ei ole enda jaoks seda teenust veel eriti üles leidnud. «Eestis tahavad inimesed hirmus palju omada ja mitut autot kodus hoida, et äkki läheb vaja,» ütles rahvusvahelise autorendifirma Sixt Eesti tegevjuht. «Selle asemel, et arvutada välja kulud, et mõneks nädalavahetuseks on võib-olla hoopis mõttekam auto rentida, kui seda pidevalt hooldada, parkida jne.»

Autorendi väikseks vennaks tituleeritud firma Minirent, mis on Eestis tegutsenud aasta, juhataja Aivo Olevi sõnul läheneb nende teenus pigem autojagamisele ning on mõeldud eelkõige neile, kel on autot vaja kasutada lühiajaliselt. Minirendi auto kasutamine maksab 10 eurot tund ja hinna sees on ka 200 kilomeetri jagu kütust.

«Kõige parem on see linnas asjaajamisteks. Näiteks on vaja kaks tundi linnas ringi sõita. Taksoga läheb kalliks ja rendiauto tervet päeva pole ka mõtet maksta,» rääkis Olev, kelle sõnul on selline teenus maailmas tuntud ja on välja arvutatud, et üks selline jagatav auto võtab käigust ära viis kuni seitse autot.

Autoportaali Whatcar? peatoimetaja Tõnu Trammi sõnul on auto liisimine tõepoolest üks kallimatest variantidest ühest kohast teise liikumiseks. «Lisaks liisingule, kindlustus-, kütuse- ja hooldekuludele tuleb arvestada jooksevkulude reale ka auto hinnalangus. See viimane on uuel autol esimesel aastal kõige suurem,» rääkis Tramm. «Edasi sõltub juba kõik sellest, kui palju inimene igapäevaselt sõidab. Ehk kui kõik eelnimetatud kulud kokku lüüa ja jagada see sõidetud kilomeetrite arvuga, selgub sageli, et odavam oleks hoopis taksoga sõita.»

Trammi hinnangul sõltubki auto rentimise otstarbekus tegelikust kilomeetrihinnast. Kui ei pea arvestama kõiki auto omamisega kaasnevaid väljaminekuid, siis autot igapäevaselt mitte kasutades võib tõepoolest rendiauto kilomeetrihind osutuda väiksemaks kui autot liisides.

«Näiteks, kui inimene kasutab autot ainult nädalavahetustel maal käimiseks. Tõenäoliselt ei käi ta seal igal nädalavahetusel ja talvel sootuks harva, või üldse mitte,» selgitas Tramm. «Kui laiendada kulubaasi tervele aastale, võivad olla tulemused päris üllatavad, ehk auto rentimine suveperioodil võib osutuda aasta kokkuvõttes läbitud kilomeetrite omahinnalt oluliselt odavamaks.»

Lugejad, mis teie arvate, kas auto rentimine tasub ära või see on Eestis ikka veel liiga kallis?

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles