Haigestunud külastaja võib nõuda restoranilt kahjutasu

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Restoran Taco Express Tallinnas Vabaduse platsi lähedal.
Restoran Taco Express Tallinnas Vabaduse platsi lähedal. Foto: Peeter Langovits

Restorani külastajal on õigus nõuda tekitatud kahju hüvitamist ning see võib olla nii varaline kui ka mittevaraline.

«Varaline kahju on eelkõige otsene varaline kahju ja saamata jäänud tulu. Mittevaraline kahju hõlmab eelkõige kahjustatud isiku füüsilist ja hingelist valu ning kannatusi,» selgitas justiitsministeeriumi pressiesindaja Priit Talv.

Mida konkreetsel juhul on võimalik nõuda, see sõltub ministeeriumi esindaja sõnul juhtumi asjaoludest. «Alustuseks on mõistlik kahjude hüvitamisest läbi rääkida nende tekitajaga. Kui läbirääkimised aga ebaõnnestuvad, saab kahju kannatanud isik pöörduda kohtu poole,» soovitas Talv.

Ta lisas, et põhimõtteliselt on tarbijal võimalik vaidluse lahendamiseks pöörduda ka tarbijakaebuste komisjoni poole, aga see ei kehti juhul, kui kahjunõue tuleneb kehavigastusest või tervisekahjustusest.

Tarbijakaitsemetist öeldi Postimehele, et nemad selliste pretensioonide lahendamisega ei tegele ning kui klient soovib rahalist hüvitist, siis tuleb tal esmalt pöörduda toidukoha poole ning kui söögikoht seda taotlust ei rahulda, siis kohtusse.

Eile tuli avalikuks, et kuus Taco Expressis einestanud inimest on salmonelloosiga sattunud nakkushaiglasse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles