Augustis müüdi vaid kolm luksusautot

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Illustratsioon: Pm

Samal ajal kui automüük Eestis kasvab, näevad automüüjad muutust tarbijate ostueelistustes – üha enam pööratakse uut sõidukit soetades tähelepanu selle praktilisusele ja ülalpidamiskuludele.

Maanteeameti esmaste registreerimiste statistika näitab, et kolme suvekuuga on uutest autodest enim liiklusregistris arvele võetud Toyota Avensist, napilt on teisel kohal elektri­auto Mitsubishi I-Miev, kolmandal Škoda Octavia ning neile järgnevad suhteliselt ühtlaste vahedega Nissan Qashqai, Renault Megane ja Subaru Legacy.

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTE­L) uute autode müügistatistika ühtib suures plaanis maanteeameti omaga, augustis olid populaarseimateks Toyota Avensis, Renault Megane ja Škoda Octa­via. Kokku müüdi augustis 1423 uut sõiduautot, mis on kaheksa protsenti rohkem kui aasta tagasi.

Väike keskklass
Statistika järgi on uute autode müügil populaarseimaks väike keskklass. Augustis moodustas see 31 protsenti kogu müüdud uute sõiduautode arvust, teisel kohal asusid maasturid 21 protsendi suuruse müügiosaga.

Väikeautode võidukäiku tunnistab ka Amserv Grupi tegevdirektor Mart Mägi, kelle sõnul on huvi väiksemate ja ökonoomsemate autode vastu tunduvalt kasvanud. Ka Peugeot Eesti turundusjuhi Kerli Maro kinnitusel pole tarbijatele enam olulisim, et auto oleks suur, pigem peaks see olema praktiline ja vajadustele vastav.

Amservi tellimusel tänavu mais Faktum & Ariko poolt läbi viidud üleriigilise uuringu kohaselt on 42 protsenti Eesti elanikest seoses kütuse hinna tõusuga tõsiselt mõelnud tulevikus ökonoomsema auto soetamisele.

Kütuse hind üha määravam
Maro sõnul on näha, et mootorikütuse kallinemine on auto­ostul saanud iga päevaga üha määravamaks. Nii toob ta ära ühe seda iseloomustava trendi – aina rohkem ostetakse väikeses keskklassis ja suures keskklassis diiselmootoriga autosid.


Diislikütust tarbivate auto­de müügi kasvu kinnitas ka Mägi, kelle sõnul on diiselsõidukite osa Amservi kogumüügist tõusnud 28,2 protsendilt 35,3-le.

Auto 100 ASi turundusjuhi Lemmo Tigase hinnangul on möödunud aastad inimesi õpetanud. Autoostul hinnatakse enda vajadusi ja autole minevat kogukulu ehk nii soetamis- kui omamiskulu kokku.

Mägi hinnangul mängib lisa­ks olulist rolli ka bränd, mille tähtsus seisneb üha enam auto järelturuväärtuses.
Ostjate muutuvaid eelistusi peegeldab hästi ka luksusautode jätkuv vähikäik Eesti turul. Automüüjate andmetel anti augus­tis klientidele üle vaid kolm luksusmasinat, see aga moodustab vaid 0,2 protsenti kogu uute sõiduautode müügist.

Viimase viie aastaga on tunduvalt suurenenud ka hübriidsõidukite turuosa. Kui 2007. aastal oli hübriidide osa uute autode kogumüügist 0,4 protsenti, siis selle aasta augustiks oli see tõusnud 1,1 protsendini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles