Leoste: laste lemmiktegelane ei garanteeri toote müüki

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jänku-Juss on jõudnud ka saiapakendile.
Jänku-Juss on jõudnud ka saiapakendile. Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Lastekas.ee looja Janika Leoste arvates loodavad väiketootjad, et laste lemmiktegelaste kasutamine tagab nende toodete müügile edu, kuigi tegelikult see nii ei ole.

«Kui inimene tahab oma last sellega rõõmustada, et joonistab talle tordile lemmiktegelase, siis on üks asi.  Teine teema on see, kui hakatakse raha teenima just selle alusel, et lõigata tulu mingi kaubamärgi populaarsusest,» selgitas Janika Leoste portaalist lastekas.ee.

Leoste sõnul soovivad väiketootjad lemmiktegelasi kasutada, kuna neil ei ole reklaamiks raha  ja loodetakse, et tuntud tegelane ise tagab müügiedu. «Müügi annab ikkagi see, kas see toode saab kusagile jaeketti sisse. Kui seda toodet ikkagi ei müüda kusagil poes, siis  sellest ei ole kasu ka,» arvas Leoste.

Ta pakkus, et väiketootjate põhiline probleem ongi selles, et nende toodangut ei võeta suurtesse poodidesse müügile, kuna nad ei suuda stabiilset tarnet pakkuda.  «See on ka see, miks meie oleme väga vähestele toodetele neid õigusi andnud,» kinnitas Leoste. Jänku-Jussi võib leida näiteks Atria liha-  ja Pere Leiva kondiitritoodetel, Marmitoni kommidel. Need tooted on üle-eestilise levikuga ja suudavad seda karakterit pakkuda igasse jaeketti. «See on ka selliste kaubamärkide leviku kriteerium, et kui juba luba anda, siis selleks, et iga Eesti laps selle kätte saaks. Kui see kaubamärk on vaid ühes poes saadaval, siis see ei täida kummagi poole ootust,» arvas Leoste.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles