Amet uurib Lõunakeskuse kingitust koolijütsidele

Lõunakeskuse kupong, mida jagati koos aabitsaga.

FOTO: Postimehe lugeja

Tartus tänavu esimesse klassi läinud lapsed said lisaks aabitsale ka mitu erinevat sooduskupongi. Nüüd uurib Lõunakeskuse sooduskupongide seaduslikkust tarbijakaitseamet.

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Siiri Erala sõnul said nad mõne aja eest kaebuse kupongide kohta, mida jagati Tartus 1. septembril tänavustele kooliastujatele.

«Kuna koolides on üldjuhul reklaam keelatud, küsisime Lõunakeskuselt selgitusi ja vastamiseks on neil aega 27. septembrini,» lisas ta.

Merilen Meokas Lõunakeskusest ütles eelmisel nädalal, et nad koostavad vastust tarbijakaitseametile. «Kui tarbijakaitseametile oleme vastuse edastanud, saadame tagasiside ka Teile,» lisas ta.

«Haridusosakonnale teadaolevalt avaldasid soovi teha kingitused esimestesse klasside õpilastele Lõunakeskus, mis kinkis igale lapsele helkuri ja järjehoidja, ja Aura Veekeskus/Ahhaa, mis kinkisid igale lapsele sooduskupongi Aura Veekeskuse/Ahhaa külastuseks. Nemad küsisid õpilaste arvud haridusosakonnast,» rääkis Tartu linnavalitsuse haridusosakonna peaspetsialist Katrin Parv.

Ta lisas, et kingitusi tegi ka Selver, kes reklaamis sellisest võimalusest ajalehtedes, ning nendega võtsid ühendust koolid ise.

«Varasematel aastatel on haridusosakonnale teadaolevalt teinud kooliminejatele kingitusi Lõunakeskus,» rääkis Parv. Ametniku sõnul on koolidelt saadud tagasiside kohaselt suhtuvad lapsevanemad positiivselt sellesse, et ettevõtted peavad kooliminejaid meeles.

Tarbijakaitseametist öeldi, et teiste kupongide kohta neile kaebusi laekunud ei ole.

Reklaamiseaduse kohaselt on reklaam on keelatud koolieelse lasteasutuse, põhikooli, gümnaasiumi ja kutseõppeasutuse kasutuses olevates ruumides. Keelatud on reklaam, mis sisaldab  pöördumist lapse poole, millega teda otseselt või kaudselt kutsutakse üles nõudma teiselt isikult reklaamitava kauba omandamist või teenuse kasutamist. Samuti reklaam, millega otseselt õhutatakse  last iseseisvalt tehinguid tegema.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles