Lugeja küsib: miks ei tohi toidupoes pildistada?

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rimi soovib pildistamiskeeluga vältida oma sisekujunduse kopeerimist.
Rimi soovib pildistamiskeeluga vältida oma sisekujunduse kopeerimist. Foto: Andres Haabu / Postimees

Paljude supermarketite uksel on märk, mis keelab seal pildistamise. Miks seda küll tehakse, imestas üks lugeja.

«Pildistamist oleme oma kauplustes piiranud sel põhjusel, et kaupluste kujundus ja väljapanekud on Rimi intellektuaalne omand ning me soovime end kaitsta kopeerimise eest,» rääkis Rimi pressiesindaja Katrin Bats. Ta lisas, et pildistamiskeeld annab samuti võimaluse kaitsta klientide ja poe töötajate privaatsust, sest loata pildistamise puhul puudub poel igasugune ülevaade, kus fotomaterjali kasutatakse.

«Samas, oleme pildistamise ning filmimise osas paindlikud. Puhul, kui keegi soovib pildistada või filmida ning põhjendab, miks tal seda vaja on ning kus foto või klipp avaldatakse, siis oleme enamasti ikka kokkuleppele jõudnud,» rõhutas Bats.

Maxima pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnul on sellised sildid väga paljudel kauplustel kõikjal maailmas. «Kaupluse või mõne muu eraõigusliku ettevõtte töötajad või omanikud soovivad sellega omada ülevaadet ja kontrolli, mis neile kuuluval pinnal toimub,» põhjendas ta keeldu. Erilaid lisas, et kindlasti ei meeldi ka poeklientidele, kui neid sisseoste tehes pildistatakse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles