Katse: Rimi teeb sooduspakkumisi harva ostetud kaubale

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rimi sooduspakkumisi tegev terminal.
Rimi sooduspakkumisi tegev terminal. Foto: Postimees

Postimees käis testimas Rimi terminale, mis pakuvad inimeste eelnevate ostude põhjal sooduskaupu. Tänase katse ajal selgus, et haruharva teed ostnud kliendile pakuti pea kolmandiku võrra odavamat teed.

Sooduspakkumiste terminali katsetas kaks ostjat, üks neist tegi kaardi vahetult enne katset. Teisel oli see esimesest päevast, kui neid jagama hakati, ning kes seda ka kasutab. Tõsi küll, viimasel ajal mitte eriti tihti.

Staažikale kliendile pakuti Vici heeringafileed (allahindlus 31%) Liptoni musta teed ( allahindlus 30%), Mesikäpa suurt šokolaaditahvlit (allahindlus 32%), Kotany maitseaineid (soodustus 40%) ja Rimi kartulikrõpse (allahindlus 50%), tööstuskaupadest tehti pakkumine Garnier Fructise šampoonile (soodustus 41%).

«Päris üllatav valik, sest teed ostan ma haruharva,» kommenteeris pakkumist selle saanud klient. «Võib-olla viimane kord, kui me käisime, siis oli teele mingi soodustus ja ma ostsin seda,» püüdis ta meelde tuletada. Naise sõnul ei osta tema teada nende pere ka Eesti maiustusi ja kartulikrõpse. Ka viimane maitseainete ost ei meenunud talle. «Aga me käime viimasel ajal nii harva poes, et võib-olla ma lihtsalt ei mäleta,» tõdes ta. Ta lisas, et kuigi pakutud sooduskaupade valik teda üllatas, siis tegelikult on tal heameel, et selliseid soodustusi tehakse. «Kes teab, võib-olla proovingi pakutud tooteid,» arvas ta.

Vahetult enne testi endale Rimi kaardi teinud ostja nägi terminali ekraanilt esmalt teadet, et tema andmed pole veel jõudnud süsteemi ning selleks võib kuluda kuni kuu aega. Õnneks laskis terminal siiski edasi tegutseda ning tegi omapoolsed pakkumised.

Algajale Rimi kliendile pakuti Euroshopperi tuunikala õlis (soodustus 26%), Rimi pannkooke lihatäidisega (soodustus 28%), Oreon Dent hambapastat (allahindlus 38%), Rimi multinektarit (allahindlus 40%), Fruitlandi džemmi (soodustus 29%) ja Rimi puhastatud mandlit (allahindlus 40%).

Pakkumisi võrreldes torkas silma, et püsikliendile tehti suuremaid soodustusi ning algaja kliendi pakkumiste seas domineerisid Rimi enda kaubamärgi tooted.

Ühine oli mõlemal ostjal vaid Luxus kaubamärgiga kohvi pakkumine (soodustus 37%).

Rimi pressiesindaja Katrin Batsi sõnul on kohvi pakkumise puhul tegemist nn kupongipakkumisega ning kui seda soovitakse kasutada, siis tuleb see ka välja trükkida. Teised sooduspakkumised kehtivad automaatselt koos kliendikaardiga ning neid ei ole vaja välja trükkida. «Aga seda võib teha, sest siis on hõlpsam neid müügisaalist üles leida,» lisas ta.

Kui Postimees Ülemiste Rimisse jõudis, oli sooduspakkumiste terminalide juures mitu inimest, kes püüdsid masina toimimispõhimõttest aru saada. Üks vanem proua otsustas pärast mitut katset klienditeenindajalt abi otsida. Kadunud sooduspakkumiste nimekirja koos otsides selgus, et proua oli neid juba kuus tükki välja trükkinud, aga kuna väljatrükitud kviitung tulevad terminal allosast välja, siis polnud ostja neid märganud ning need vedelesid põrandal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles